Diana Marcu
23.04.2012
Magazin

AFP despre artiștii români Inna și Edward Maya: „Succesul lor e un balsam pentru o țară coruptă „

AFP despre artiștii români Inna și Edward Maya: „Succesul lor e un balsam pentru o țară coruptă „
Starurile din România încing ringurile de dans din Europa și America cu melodiile lor simple, scrie AFP. Succesul lor în afară reprezintă "un balsam pentru o țară puternic afectată de criză", văzută de străini ca fiind "săracă, tristă și coruptă".

Albumele lor câștigă discuri de aur și de platină pretutindeniîn lume, iar piesele lor au milioane de vizualizări pe internet.Starurile din România – Inna, Edward Maya sau Alexandra Stan -încing ringurile de dans din Europa și America cu melodiile lorsimple, scrie AFP. Succesul lor în afară reprezintă „un balsampentru o țară puternic afectată de criză”, văzută de străini cafiind „săracă, tristă și coruptă”.

Colecționari de platină șiaur

„Muzica dance românească este extrem de populară în lumeaîntreagă „, declară pentru AFP Eelko van Kooten, patronul uneiadintre cele mai cunoscute case de discuri, Spinnin’Records.
Recent, Edward Maya, un artist român în vârstă de 24 de ani, alcărui nume real este Eduard Marian Ilie, i-a luat fața celebreiLady Gaga la premiile Billboards 2011 pentru cea mai bună piesădance, cu „Stereo Love”.

Cunoscut pentru cum mixează sunetele acordeonului cu ritmurilehouse, music, Edward Maya colecționează discuri deplatină din Canada în Spania, scrie AFP, notând că o altă figurăproeminentă a valului românesc este Inna.

În vârstă de 24 de ani, tânără a vândut 2 milioane de single-uriîn toată lumea, a luat discuri de platină în Franța și în Spania șia adunat peste două milioane de fani pe Facebook. Videoclipurilepieselor ei, „Sun is Up”, „Amazing” sau „Hot” au fost vizualizatede peste o sută de milioane de ori pe YouTube.
„Niciodată nu mi-am imaginat un asemenea succes”, a povestitartista pentru AFP. Cu părul prins în coadă, la volanul uneidecapotabile, Inna a fost surprinsă pe platourile de filmare într-oveche uzină dezafectată din București. Aici a filmat timp de treizile videoclipul unei piese de pe albumul numărul II, „ClubRocker”. În regia lui Alex Herron, alături de care a filmat și ‘Sunis Up’, a fost creată o poveste de dragoste modernă din care nulipsesc mașinile colorate electric și tunate. Regizorul ce aorchestrat întreaga producție a mai lucrat cu artisti ca Taio Cruz,Kesha, Kylie Minogue sau Tinie Tempah.

„Cred că există o vibrație specială, dorința de a face o muzicăpe care poți dansa nu doar în Europa, ci pretutindeni în lume”,explică Inna, vorbind despre generația românilor de douăzeci de anicare fac acum legea în radiourile și cluburile de afară.

Care este rețeta succesuluiromânesc

AFP se întreabă ce altceva mai stă în spatele rețetei româneștide succes, dincolo de personajele plastifiate care populeazăclipurile pieselor: fete și băieți, îmbrăcați ca din reviste, lamare și la soare, ori pe ringul de dans. Răspunsul se află parțialîn subsolul unei case cu grădină din centrul Bucureștiului, noteazăagenția de știri. Aici se află studioul de înregistrări altrio-ului de artizani ce creează succesul românesc: Radu Bolfea,Marcel Botezan și Sebastian Barac. Născuți în Transilvania,tinerii, care au între 25 și 27 de ani, sunt producătorii Innei, aitrupei Akcent dar și ai propriului lor grup, Play &Win.

„Muzica de club nu are cu adevărat o melodie, iar asta e ceea ceam încercat noi să facem – linii melodice”, explică aceștia.
Pasionați de muzică și bine ancorați la orice tendință muzicală dinafară, cei trei lucrează ore în șir pentru a găsi ritmurile care săplacă ascultătorilor și clubberilor. „Există un anumit sunet.Melodiile sunt simple, refrenele ușor de reținut iar cântecele suntbine adaptate pentru radiouri”, le explică succesul M. VanKooten.
„Producțiile Play & Win sunt bine finisate: nimic extraordinar,dar extrem de atent realizate și dedicate ringurilor de dans „,afirmă, la rândul său, Terry, directorul artistic alLoft/Metropolis, o mare discotecă din apropierea Parisului, unde aconcertat Inna.

Internetul i-a ajutat pe români să fugă pestegraniță

Și Internetul a avut rolul său în trecerea frontierelor. A fostun factor-cheie, subliniază băieții de la Play & Win. „Acestaeste un test iar oamenii spun ce le place și ce nu „, povestescaceștia.
Producători, cântăreți și manageri nu spun nimic despre veniturilegenerate. „Am văzut ce se poate face”, spun la unison cei trei Play& Win. Totuși mărturisesc cu modestie că va fi nevoie „sămuncească mai mult” în viitor.
Succesul românilor este un balsam pentru o țară atinsă de o gravăcriză economică, scrie AFP. Mai mult, agenția precizează căpercepția străinilor asupra României se limitează adesea la „țarăsăracă, tristă și coruptă”. „Da, am avut un moment de mândrie cânds-a spus că am lansat o tendință în întreaga Europă și în StateleUnite, noi fiind veniți dintr-o țară descrisă ca fiind din lumea atreia”, a mai spus unul dintre artiștii Play & Win.

Inchide