Albumul „Artpop” al cântăreței Lady Gaga generează pierderi de 25 milioane de dolari

Publicat: 18 11. 2013, 18:14
Actualizat: 28 07. 2014, 17:05

Casa de discuri cu care colaborează cântăreața Lady Gaga anticipează pierderi de 25 de milioane de dolari, cauzate de o campanie promoțională mult prea scumpă și de vânzări slabe ale noului album al artistei americane, „Artpop”, informează lefigaro.fr.

Debutul în topurile americane al noului disc lansat de cântăreața Lady Gaga, „Artpop”, este unul dezamăgitor, întrucât vânzările acestuia se situează mult sub cele reușite de precedentul material discografic al artistei americane, „Born This Way”, care s-a vândut în peste 1 milion de copii în prima săptămână după lansare în Statele Unite ale Americii, în 2011. Acele vânzări spectaculoase au fost favorizate și de oferirea unui player MP3 Amazon odată cu albumul (444.000 de copii vândute grație acestei oferte promoționale).

Potrivit site-ului american Billboard, „Artpop” nu pare să aibă același succes. Lansat pe 11 noiembrie, discul abia a ajuns la 250.000 de copii vândute, marcând astfel o scădere cu 75% a vânzărilor în comparație cu cele reușite de precedentul disc. Lady Gaga a fost întrecută de două dintre marile sale rivale din muzica pop: Katy Perry și Miley Cyrus. Noile albume ale acestora, „Prism” și „Bangerz”, s-au vândut în prima săptămână în 280.000 de copii, respectiv 270.000 de copii.

Problemele nu se opresc însă aici. Interscope, casa de discuri cu care colaborează Lady Gaga, a cheltuit 25 milioane de dolari pentru a organiza campania promoțională a albumului „Artpop”. Aceste milioane investite în marketing nu vor fi compesate de vânzările albumului, considerate a fi mult prea mici, anticipează casa Interscope. Potrivit unui raport întocmit de site-ul Examiner.com, această pierdere financiară ar putea duce la concedierea a 50 de angajați de la Interscope.

Vânzările dezamăgitoare ale albumului „Artpop” nu sunt însă surprinzătoare, întrucât albumul a fost primit cu multe rezerve de criticii muzicali anglo-saxoni. „Există în mod cert un «pop» foarte bun pe noul album lansat de Lady Gaga. Însă componenta «art» este mai dificil de găsit”, a scris The Guardian.

„Muzical, (albumul) e la fel de mare, îndrăzneț, imprevizibil și variat ca Lady Gaga însăși (…) Dar, dacă Gaga vrea să fie luată în serios în calitate de artistă, atunci trebuie să petreacă mai mult de cinci minute aruncând pe hârtie primele rime care îi vin în minte”, a scris la rândul său Huffington Post.

„Cea mai recentă explorare extravagantă întreprinsă de Lady Gaga asupra propriei celebrități, a grandorii și a curajului ei este fără de tăgadă una implacabilă. Însă acest lucru nu înseamnă neapărat că noul album este amuzant”, scrie USA Today.

În Franța, primirea făcută de către critici a fost și mai glacială. Olivier Nuc, critic muzical la Le Figaro, consideră că noul album al cântăreței americane „este de o prostie abisală”.

Precedentele două albume de studio ale cântăreței s-au intitulat „The Fame” (2008) și „Born This Way” (2011).

Lady Gaga, al cărei nume real este Stefani Germanotta, este renumită pentru spectacolele ei adeseori controversate. La gala MTV VMA 2010, artista americană a purtat o rochie croită din bucăți de carne crudă, în semn de protest față de politica „don’t-ask-don’t-tell” („nu întreba, nu spune”) din armata americană. Această lege, care impunea militarilor să își ascundă homosexualitatea, a fost abrogată în 2011.

Cântăreața Lady Gaga, care a concertat la București în august 2012, a devenit celebră grație unor piese precum „Bad Romance” și „Poker Face”, dar și cu ajutorul unui marketing agresiv și al provocărilor – în special vestimentare.