Apple rămâne cel mai valoros brand din lume. Cât valorează numele companiilor de pe primele zece locuri

Publicat: 21 05. 2013, 14:55
Actualizat: 02 04. 2019, 22:55

Apple a rămas cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat în acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, în timp ce Google, plasat pe poziția a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100.

Valoarea combinată a brandurilor din Top 100 se situează la 2.600 de miliarde de dolari, în urcare cu 77% față de 2006, arată studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.

Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a făcut schimb de locuri cu IBM, care ocupa în precedenta ediție a studiului locul secund.

Companiile din telecom și sectorul tehnologic continuă să domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulată de peste 1.000 de miliarde de dolari, se arată în studiu. Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, șase provin din IT și telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft și China Mobile.

Apple, Google și IBM sunt urmate de McDonald’s (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) și China Mobile (55,37 miliarde dolari).

Visa a consemnat cel mai puternic avans al valorii brandului în Top 10, cu o creștere de 46% față de anul anterior, în timp ce Micosoft a înregistrat cea mai mare scădere, de 9%.

Toyota (24,4 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand auto și se plasează pe locul 24 în topul general, fiind urmat pe poziția imediat următoare de BMW (24 miliarde de dolari), Mercedes-Benz pe 43 (17,95 miliarde de dolari), Nissan pe 86 (10,2 miliarde de dolari) și Volkswagen, pe ultimul loc al clasamentului general (8,8 miliarde de dolari).

Louis Vuitton (locul 29) a rămas cel mai valoros brand de lux din lume, chiar dacă a înregistrat o scădere de 12%, la 22,7 miliarde de dolari. Hermes (poziția 40) a stagnat la 19,1 miliarde de dolari, în timp ce rivalii Gucci (locul 65) și Prada (locul 98) au crescut însă puternic în ultimul an. Astfel, Gucci a urcat cu 48%, la 12,7 miliarde de dolari, iar Prada cu 63%, la 9,45 miliarde de dolari.

Samsung, concurentul principal pentru Apple pe piața smartphone, se află abia pe poziția 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, în urcare însă cu 51% față de anul anterior. Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.

Facebook a coborât 12 locuri și a ajuns pe 31, după ce valoarea brandului a csăzut cu 36% într-un an, la 21,26 miliarde de dolari. În contrast cu declinul celei mai mari rețele de socializare din lume, echivalentul chinez al Facebook, Tencent, a urcat cu 52%, la 27,3 miliarde de dolari, și se află pe locul 21, cu 16 poziții mai sus față anul precedent. Tencent are aproape 800 de milioane de utilizatori activi, față de peste 1,1 miliarde în cazul Facebook.

Yahoo a intrat în top 100 după ce numirea unui nou director anul trecut a suținut prețul acțiunilor și aprecierea valorii brandului. Astfel, Yahoo se află pe poziția 92, cu o valoare a brandului de 9,83 miliarde de dolari.