Candidatura unui motan la primăria unui oraș din Mexic devine un fenomen pe rețelele de socializare

Publicat: 21 06. 2013, 10:15
Actualizat: 03 08. 2014, 14:17

Candidatura unui motan pe nume Morris la primăria orașului mexican Xalapa a început ca o glumă, dar s-a transformat într-un fenomen pe rețelele de socializare, ilustrând nemulțumirea populației față de politicieni, relatează The Guardian, în ediția electronică.

„Morris a devenit expresia a cât de mult s-au săturat oamenii de toate partidele și de sistemul politic care nu ne reprezintă”, afirmă Sergio Chamorro, proprietarul candidatului cu blană, al cărui slogan de campanie a fost: „Te-ai săturat să votezi pentru șobolani? Votează o pisică.”

Pagina de Facebook pentru El Candigato Morris („gato” însemând „pisică” în spaniolă) are în prezent peste 130.000 de „like”, mult mai multe decât cele ale oricărui alt candidat înregistrat în cursa pentru primăria orașului Xalapa, capitala statului Veracruz. Alegerile locale din Mexic vor avea loc în aproximativ jumătate de țară la 7 iulie.

Pagina de Facebook și site-ul de Internet ale lui Morris sunt pline de fotografii, filmulețe și sloganuri trimise de susținătorii din toată țara.

„Adevărul este că Morris nu ne mai aparține. El aparține fanilor săi”, a declarat Chamorro.

Morris a inspirat și alte candidaturi de animale în alte orașe mexicane: un măgar în Ciudad Juarez,un câine în Oaxaca și un pui de găină în Tepic. Niciunul însă nu a devenit la fel de popular ca motanul.

Directorul institutului electoral din Veracruz, care organizează alegerile în stat, a cerut populației să nu își irosească voturile optând pentru Morris. „Este important să votați pentru candidații înregistrați”, a declarat Carolina Viveros. „Vă rog”, a adăugat ea.