Casa de modă Dolce & Gabbana, inspirată de portul tradițional musulman

Publicat: 08 01. 2016, 11:04

Noua colecție – al cărei nume oficial este The Abaya Collection: The Allure of the Middle East – a fost lansată în exclusivitate pe site-ul Style.com/Arabia, la începutul acestei săptămâni. Potrivit unui comunicat de presă, colecția se dorește „o poveste vizuală fermecată despre grația și frumusețea femeilor minunate din Arabia”, informează cnn.com.

De această dată, creațiile vestimentare ale casei D&G, de obicei mulate pe corp, au fost înlocuite cu rochii lungi negre și bej, realizate din crep și mătăsuri. Unele modele includ câte un imprimeu discret, reprezentând margarete, lămâi, puncte colorate și trandafiri, inspirate din colecția tradițională a casei italiene pentru primăvară-vară 2016, în timp ce altele sunt completate de un șnur sau un cordon.

Colecția de inspirație musulmană a casei D&G este disponibilă în toate magazinele sale din Orientul Mijlociu, dar și într-o serie de magazine selecte din Paris, Londra, Milano și Munchen.

Casa italiană se alătură astfel unei liste tot mai lungi de companii care încearcă să se remarce pe tot mai profitabila piață musulmană. Potrivit unui raport recent al agenției Thompson Reuters, cumpărătorii musulmani au cheltuit 266 de miliarde de dolari pe îmbrăcăminte și încălțăminte în 2013, iar această cifră ar putea ajunge la 488 de miliarde de dolari până în 2019.

Recent, Tommy Hilfiger, DKNY și retailerul Mango au lansat linii vestimentare speciale pentru a coincide cu Ramadanul, iar retailerii de lux Net-a-Porter și Moda Operandi au început să selecteze și să prezinte mărfuri speciale pentru Ramadan. În mod similar, brandul H&M a fost lăudat pentru faptul că a inclus un model vestimentar asemănător hijabului într-un mesaj video prin care încuraja clienții să își recicleze îmbrăcămintea, în 2015.

Totuși, nu este pentru prima dată când casa D&G a lansat o colecție ce a vizat o anumită regiune geografică. În octombrie, Dolce & Gabbana a lansat o colecție inspirată din spiritul orașului Moscova, odată cu inaugurarea unui nou magazin în capitala Rusiei. Casa italiană a lansat, de asemenea, colecții unice, adresându-se clienților locali, odată cu inaugurarea unor magazine în China și în Japonia, la începutul anului 2015.