Ce trebuie să faci pentru a evita atacurile informatice. Care sunt cele mai întâlnite probleme semnalate în România

Publicat: 20 06. 2012, 11:48
Actualizat: 20 03. 2019, 16:11

Anul trecut, sute de mii de persoane au aflat din propria experiență că dacă ceva sună prea bine să fie adevărat, probabil că așa și este. Numărul înșelătoriilor online semnalate este în creștere, iar unele dintre victime se confruntă cu pierderi financiare semnificative, informează Mashable.

Reprezentanții centrului pentru plângerile legate de înșelătoriile online au primit, în 2010, al doilea cel mai mare număr de plângeri de la formarea organizației, în urmă cu 10 ani.

Din anul 2004 și până în anul 2009, sumele pierdute au crescut cu circa 500 de milioane de dolari. Astfel, dacă până în anul 2005 reprezentanții organizației au primit cel mult 100.000 de plângeri anuale, care semnalau pierderi de până în 200 de milioane de dolari, în 2010 au primit peste 300.000 de reclamații, ce semnalau pierderi de 600 de milioane de dolari.

Cele mai multe reclamații au fost legate de plățile făcute pe internet fără obținerea bunurilor, mai exact 14,4%, ele fiind în top de înșelătoriile legate de FBI, 13,2% și de furturile de identitate, 9,8%.

De asemenea, persoanele cu vârste de peste 60 de ani au semnalat, în 2010, pierderi mai mari decât orice alt grup de vârstă.

Cele mai multe înșelătorii online, mai exact 66% din total, au fost semnalate, în 2010, în Statele Unite ale Americii, aici înregistrându-se, în principal, atacuri de tip phishing. În Spania, au fost semnalate, în doar 0,8% dintre atacurile informatice, legate, în general, de câștigurile la loterie, în timp ce în România au fost semnalate, în special, fraude la nivelul licitațiilor.

Ce trebuie să faci pentru a evita astfel de situații

1. Trebuie să fii precaut atunci când ai de-a face cu persoane din afara propriului stat.

2. Trebuie să te documentezi cu privire la autenticitatea și cu privire la legitimitatea companiei sau individului cu care ai de-a face.

3. Trebuie să fii atent atunci când banii sunt ceruți înainte pentru instrucțiuni sau produse.

4. Trebuie, mai degrabă, să scrii adresa site-ului decât să accesezi un link pe care îl găsești într-un e-mail. Asigură-te că site-ul este sigur înainte de a furniza informații personale.

5. Trebuie să fii suspicios atunci când primești e-mail-uri nesolicitate care cer furnizarea de informații personale.