• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

Cea mai mare descoperire de la penicilină încoace? Cercetătorii au creat medicamentul care tratează de la răceli până la infecția cu HIV

Tratamentul ar putea fi remediul împotriva oricărui virus care ne pune sănătatea în pericol

Oamenii de știință au descoperi un tratament care ar putea fi util atât în tratarea răcelilor banale sau a gripei, cât și în tratarea infecției cu virusul HIV. Cercetătorii de la Massachusetts Institute of Technology, SUA, susțin că acestă terapie ar putea fi remediul împotriva oricărui virus care ne pune sănătatea în pericol, informează Daily Mail.

Un medicament care țintește celulele infectate, făcându-le să se autodistrugă, a fost creat în laborator, a precizat dr. Mike Rider, cercetător implicat în această descoperire.

Acest tratament țintește infecțiile cu rinovirus, care se afla la baza răcelilor la adulți și copii, dar și a gripei, poliomielitei sau a febrei Dengue. Se așteaptă ca medicamentul, care poartă numele de DRACO, să fie eficient și împotriva rubeolei, a inflamațiilor, a rabiei și chiar a virusului HIV. Medicamentul ar putea fi disponibil în farmacii în zece ani.

„Cu siguranță există virusuri pe care nu le-am găsit încă și pe care nu le putem trata. Descoperirea antibioticelor a revoluționat tratamentul infecțiilor bacteriene și sperăm că acest medicament va revoluționa tratamentul infecțiilor virale. În acest moment nu există foarte multe medicamente antivirale”, a precizat dr. Rider.

Cercetătorului, împreună cu echipa sa, a exploatat apărarea naturală a celulelor împotriva infecțiilor. În momentul în care virusurile infectează organismul, ele forțează mecanismul intern să realizeze copie după copie a acestor celule. În timpul acestei proceduri celulele își creează benzi lungi cu fâșii duble în materialul genetic ARN.

Celulele noastre, denumite anticorpi, se apără prin producerea unor proteine care se închid în ARN și opresc astfel multiplicarea virusului. Dar foarte multe virusuri pot păcăli acest sistem defensiv. Așa că dr. Rider a utilizat un al doilea proces natural ce poartă numele de apoptoză, în care celulele bolnave se sinucid.

Medicamentul creat în laborator țintește celulele cu bandă dublă de ARN, oprește infecțiile care apar pe traseul lor și apoi ucide celulele pentru a elimina infecția. Mai mult decât atât, celulele sănătoase nu sunt afectate.

În testele efectuate în laborator, DRACO a ucis 15 virusuri, inclusiv germenii din spatele răcelilor comune și două tipuri de virusuri specifice gripei. De asemenea, a salvat și viața șoarecilor cărora li s-a dat o doză de virus al gripei ce i-ar fi putut ucide.

În mod extraordinar, medicamentul a funcționat atât de rapid încât administrat timpuriu a putut stopa manifestarea oricăror simptome. Testele au arătat că medicamentul ar putea apăra organismul de virusuri, ceea ce înseamnă că oamenii nu s-ar mai putea îmbolnăvi.

Inchide