Cel mai mare mister al omenirii a fost ELUCIDAT. Indiciul ascuns în cel mai vechi document din lume care lămurește cum au reușit egiptenii să construiască Piramidele din Giza

Publicat: 26 09. 2017, 14:43

Noile descoperiri făcute în Cairo au dovedit că au existat bărci special construite pentru a transporta blocurile uriașe folosite în timpul construcțiilor. Dezvăluirile au scos la iveală și noi detalii despre mormântul lui King Khufu, construit în urmă cu mai bine de 4.000 de ani, în 2.550 î. Hr. 

Arheologii cunoșteau de mai multă vreme faptul că rocile folosite pentru construcția Piramidelor din Giza au fost extrase dintr-un loc numit Tura, aflat la aproape 10 kilometri depărtare, în vreme ce granitul de care au avut nevoie a fost adus de la peste 500 de kilometri distanță. Totuși, cele mai mari intrigi s-au țesut în jurul modului în care materialele de construcție au fost transportate de la asemenea distanțe. 

Un grup de arheologi care au studiat complexul Piramidelor din Giza au scos la iveală un papirus antic, rămășițele unei bărci și o rețea de canale pe terenul pe care s-au desfășurat lucrările, revelând noi dovezi care demonstrează cum a fost construită cea mai veche dintre Cele Șapte Minuni ale Lumii Antice. 

Pierre Tale, care a petrecut patru ani încercând să descifreze papirusul scris de unul dintre cei care au participat la construirea piramidelor, a dezvăluit pentru un nou documentar marca Channel 4 că încă din prima zi a fost evident faptul că se află în posesia celui mai vechi document găsit vreodată în lume. 

Aparent, acesta a fost scris de un bărbat pe nume Merer, care coordona 40 de marinari de elită. Arheologii au descoperit că mii se muncitori special antrenați au folosit bărci pentru a naviga canalele săpate de-a lungul Nilului, prin care își propuseseră să transporte materialele necesare pentru ridicarea coloșilor. Ambarcațiunile erau consolidate prin legături cu frânghii groase și răsucite, iar unele dintre ele s-au păstrat până în zilele noastre și au fost găsite în stare bună. 

După colectarea și adunarea materialelor, muncitorii le transportau într-un port aflat la câțiva metri de baza piramidei. În total, 2,3 milioane de blocuri de piatră au fost transportate până în Giza, pe apă, timp de 20 de ani: „Am scos la iveală bazinul central, cel despre care credem că a reprezentat principalul traseu de livrare către Platoul Giza”.