Clienții dintr-o cafenea franceză sunt taxați pentru lipsa de politețe

Publicat: 12 12. 2013, 14:39
Actualizat: 20 03. 2014, 17:57

O cafenea din Nisa, de pe Riviera franceză, a stabilit prețuri mai mari pentru clienții care omit să spună „vă rog” când comandă o cafea sau să-i ureze barmanului să aibă o zi bună, informează dailymail.co.uk.

Cafeneaua Petite Syrah a stabilit de curând o listă de prețuri diferențiate, în funcție de modul în care clienții comandă cafeaua: 7 euro, dacă aceștia spun doar „o cafea”, 4,25 euro, pentru „o cafea, vă rog”, și 1,40 euro, pentru clienții cei mai politicoși, care se adresează chelnerului cu „bună ziua, o cafea, vă rog”.

Regula a început ca o glumă, după ce managerul cafenelei a observat că, în timpul prânzului, clienții stresați care treceau pragul cafenelei uitau de regulile elementare de politețe.

„Știu că oamenii consideră că, în Franța, chelnerii sunt nepoliticoși, dar este de asemenea adevărat că și clienții au un comportament nepoliticos, când sunt stresați”, a declarat Fabrice Pepino, managerul cafenelei, care a notat prețurile diferențiate pe un avizier din spatele tejghelei.

Conform lui Fabrice Pepino, anunțul a fost un succes, acesta precizând pentru site-ul thelocal.fr că, până acum, nu a fost nevoit să aplice prețurile diferențiate și că a observat o schimbare pozitivă în comportamentul clienților săi.

„Majoritatea clienților mei vin aici în mod regulat, iar ei au văzut doar partea amuzantă și își exagerează politețea (când comandă, n.r.)”, a afirmat managerul cafenelei.