Compania aeriană care îți permite să vorbești la telefonul mobil în timpul zborului

Publicat: 15 05. 2012, 10:17
Actualizat: 15 05. 2012, 10:17

Compania aeriană Virgin Atlantic este prima din Marea Britanie care le va oferi clienților posibilitatea de a vorbi la telefonul mobil în timpul zborului, potrivit Daily Mail.

Deși această inițiativă i-ar încânta pe oamenii de afaceri pentru care este important să comunice în mod constant, există și voci care susțin că telefoanele mobile ar deveni o sursă suplimentară de stres pentru călători.

Astfel, pasagerii care călătoresc pe ruta Londra- New York la bordul unui Airbus A330 vor putea nu doar să dea telefoane, ci și să trimită și să primească SMS-uri și email-uri sau să aibă acces la internet prin GPRS.

Serviciul ar urma să fie disponibil pentru pasagerii de la bord pe toată durata zborului, cu excepția momentelor de la aterizare și decolare. De asemenea, rețeaua nu va putea suporta mai mult de zece apeluri simultane la bord.

Clienții vor fi taxați cu aproximativ 1,25 euro pentru un minut de convorbire, respectiv cu 25 de eurocenți pentru un SMS. Reprezentanții Virgin Atlntic spun că serviciul a fost gândit pentru călătorii de la clasa business care au nevoie să dea un telefon urgent la birou sau pentru oamenii care vor să trimită un mesaj celor de acasă.

„Mulți dintre noi au trecut prin situația în care se aflau în timpul unei de călătorii de 10 ore și aveau nevoie să dea un telefon urgent la birou sau chiar unei rude pentru a-i aminti să hrănească pisica”, a explicat, din partea companiei de zbor, Steve Griffiths.

„De asemenea, este destul de amuzant să suni pe cei de acasă și să-I saluți de la 10.000 de metri de deasupra Oceanului Atlantic”, a adăugat Griffiths.

Pe lângă modelul Airbus și aparatele Boeing 747 aparținând Virgin Atlantic vor dispune de noul serviciu. Până la sfârșitul anului acesta se estimează că un număr de 20 de aparate vor fi dotate cu noua facilitate.

Serviciul va funcționa pe baza unui sistem asemenător unei mici rețele de telefonie mobilă. Clienții vor fi taxați cu aceleași tarife ca și pentru serviciul Roaming.

ONG-urile nu susțin implementarea acestui serviciu, motivând că oamenii se plâng deja că folosirea în exces a telefoanelor mobile în trenuri sau autobuze este deranjantă.

„Impactul zgomotului rămâne același în orice situație. Zgomotul este o sursă de stres. Poate crește rata bolilor de inimă și poate duce la o serie de alte probleme de sănătate. Studiile au arătat că între zgomot și stres există o strânsă legătură”, a explicat reprezentanta unui grup care militează pentru păstrarea liniștii în spațiile publice.

„Într-un spațiu atât de închis cum este avionul, ar putea deveni foarte enervant. Deși nu putem fi în totalitate împotriva acestei măsuri, există momente, cum ar fi acelea în care pasagerii dorm, în care vorbitul la telefon nu ar trebui să fie permis”, a adăugat aceasta.