Copiii, tot mai interesați de jocurile de noroc și de site-urile cu conținut pornografic

Publicat: 26 12. 2016, 00:10
Actualizat: 02 10. 2018, 03:14

Japonezii sunt tentați să viziteze site-uri din categoria „Conținut pentru adulți” (39 de tentative) și „Software, audio, video”(104) – ultima categorie include site-uri cu un conținut fără licență. Copiii din Italia sunt fascinați de jocurile de noroc (3,6 tentative), în timp ce tinerii din Portugalia rămân vizitatori fideli ai site-urilor cu limbaj explicit (60). Statisticile se bazează pe numărul accesărilor înregistrate de modulul care duce către site-urile preconfigurate.

Adolescenții români manifestă același comportament. Aceștia continuă să fie atrași de jocurile de noroc, la noi în țară s-au înregistrat 1,5 încercări de a intra pe astfel de site-uri, ceea ce plasează România pe locul al șaptelea. Copiii israelieni au arătat cel mai mare interes pentru alcool, tutun și substanțe narcotice (687 de tentative per utilizator) și arme (3,8), iar cele mai multe încercări de a vizita site-uri cu un conținut violent (1,8) le-au aparținut adolescenților din SUA.

Copiii pot ajunge pe aceste site-uri din greșeală, dând click pe un banner sau un link trimis de altcineva.  Un alt studiu realizat de Kaspersky Lab în 2016, pe un eșantion de 3.780 de familii din șapte țări, arată că, potrivit propriilor mărturisiri, tinerii ruși și americani sunt mai înclinați decât alți copii să ascundă de părinții lor dovezile unei activități online potențial periculoase, precum și să acceseze un conținut nepotrivit pentru copii.

„Se spune că informația este putere, iar acest lucru este valabil și pentru părinții care trebuie să își protejeze copiii de informații nedorite și uneori periculoase – în lumea reală și în cea virtuală”. „Părinții nu pot întotdeauna să fie lângă copilul lor pentru a evita ca acesta să intre în contact, întâmplător, cu un conținut pornografic sau cu site-uri care promovează consumul de droguri. De aceea, soluțiile IT specializate sunt atât de importante în a-i preveni pe părinți, ajutându-i să evite situația în care copiii ajung să viziteze astfel de site-uri”, spune Bogdan Pismicenco, Channel Sales Manager pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, la Kaspersky Lab.