Cum poți slăbi cu puterea minții

Redactor:
Mădălina Chițu
Cum poți slăbi cu puterea minții
Janet Thomson, autoarea cărții „Gândește mai mult, mănâncă mai puțin", este de părere că secretul împotriva obezității constă în modul în care gândim, și nu în diete sofisticate și exerciții fizice complexe

Janet Thomson, autoarea cărții „Gândește mai mult, mănâncă mai puțin”, este de părere că secretul împotriva obezității constă în modul în care gândim, și nu în diete sofisticate și exerciții fizice complexe.

„Există o comunicare permanentă între mintea și corpul nostru. Modul în care gândim ne poate ajuta să scăpăm de kilogramele în plus, deoarece creierul ne poate modifica comportamentul”, a spus specialista în nutriție.

Janet Thomson este convinsă că lumea se confruntă cu o epidemie de obezitate din cauza faptului că mintea noastră primește tot felul de mesaje confunze în ceea ce privește apetitul, astfel că în loc să slăbim, luăm tot mai mult în greutate, informează Daily Mail.

De exemplu, dacă ni s-a spus că „avem o construcție solidă din naștere” sau că „dietele sunt o pierdere de vreme”, mesajul ne va influenta comportamentul. Janet Thomson spune că fără să ne dăm seama, legătura emoțională cu alimentele poate deveni una toxică, astfel că vom ajunge să mâncăm nu numai atunci când ne este cu adevărat foame și nu ne vom opri decât atunci când nu vom mai putea mânca.

Cu toate acestea, autoarea este de părere că putem slăbi dacă ne schimbăm modul în care gândim. Aceasta a realizat o listă cu lucrurile pe care trebuie să le facem dacă vrem să scăpăm de kilogramele în plus.

● Gândește-te cum vei arăta și te vei simți la o lună după după ce ai reușit să slăbești. Apoi, imaginează-ți cum vei arăta peste trei și șase luni după ce ai atins greutate mult dorită. În fiecare seară, înainte de culcare, și dimineața, imediat cum te-ai trezit gândește-te cum vei arăta și te vei simți în perioadele menționate mai sus. Acest truc te va ajuta să dezvolți încrederea în tine și astfel vei reuși să îți atingi scopul.

● Scrie pe o foaie de hârtie ce îți dorești să realizezi, ca de exemplu să poți purta o pereche de blugi cu câteva numere mai mici sau de ce nu să participi la un maraton. De asemenea, trebuie să menționezi și cum ai de gând să îți atingi scopul, ca de exemplu să mănânci mai puțin sau să nu abandonezi programul intens de exerciții fizice. Aceste rânduri trebuie să le citești cu voce tare de două ori pe zi.

● Identifică gândurile și comportamentul care te-au împiedicat să realizezi ceea ce ți-ai propus în trecut. Fă o listă cu obiceiurile care au dus la luarea în greutate, iar apoi o altă listă cu lucrurile pe care intentionezi să le faci diferit de acum încolo. Dacă în trecut dulciurile erau la ordinea zilei, de acum încolo trebuie să le elimini din dieta zilnică.

● Ține un jurnal în care să scrii tot ce mănânci. Studiile de specialitate au arătat că atunci când scrii devii mai conștient de ceea ce mănânci, iar conștientizarea reprezintă un pas important într-un program de slăbit.

● Petrece mai mult timp în compania unor persoane care au reusit deja să slăbească. Persoanele în compania cărora îți petreci timpul îți influențează comportamentul, pentru că fără să îți dai seama vei asimila experiențele pozitive ale celorlalți, ajungând să adopți o atitudine similară.

● Respectă doua reguli simple atunci când vine vorba de dietă: nu folosi mâncarea ca recompensă sau ca premiu. Mănâncă doar atunci când organismul tău are nevoie de combustibil și oferă-i cea mai sănătoasă variantă posibilă.

 

 

 

 

Inchide