Două dintre cele mai cunoscute reviste din lume nu mai apar în 2016: Din păcate, este adevărat

Publicat: 17 11. 2015, 20:30

Revista FHM, al cărei titlu reprezintă un acronim al sintagmei „For Him Magazine”, a fost lansată în 1985. Revista Zoo, care s-a concentrat pe artă, literatură, modă și arhitectură, a fost lansată în 2004.

„Din păcate, este adevărat, iar astăzi ne anunțăm intenția de a suspenda publicarea revistei FHM”, se afirmă într-un comunicat de presă emis de grupul Bauer Media.

„A fost o adevărată bucurie să publicăm aceste reviste de-a lungul anilor. Vă mulțumim tuturor pentru sprijin, vă vom ține la curent cu viitoarele decizii ale noastre în săptămânile următoare”, se afirmă în același comunicat.

În anii 1990, FHM a dominat piața revistelor pentru bărbați și a fost publicată în 27 de țări, inclusiv în Pakistan și India.

Potrivit multor surse din industria de profil, un renumit top întocmit anual de revista FHM – 100 Sexiest Women in the World – a contribuit la dezvoltarea „carierelor multor actrițe, cântărețe și top-modele”.

Industria revistelor pentru bărbați s-a dovedit a fi deosebit de vulnerabilă în fața competiției făcute de spațiul online, iar aceste publicații au întâmpinat mari dificultăți în a-și menține cititorii.

În ultimii 10 ani, tirajul revistei FHM a scăzut de la 500.000 de numere la mai puțin de 100.000 de numere. În ultimele 12 luni, două dintre publicațiile rivale, Nuts și Loaded, au fost la rândul lor închise.

„Obiceiurile de consum ale bărbaților în privința producțiilor media s-au orientat constant spre telefoanele mobile și rețelele de socializare”, a adăugat grupul Bauer Media, care a evitat însă să dea vina pe piața online pentru închiderea celor două publicații.

Potrivit theguardian.com, Bauer Media afirmă că închiderea revistelor FHM și Zoo – care va face și obiectul unei consultări în ceea ce privește viitorul a 20 de locuri de muncă din cele două titluri – reprezintă o „suspendare”, însă mai multe surse spun că grupul editorial plănuiește să închidă atât diviziile print, cât și diviziile online ale celor două publicații, până la începutul anului 2016.

Revistele FHM și Zoo au împreună un număr total de peste 5 milioane de cititori pe internet.