După ce a anunțat că vinde Europa FM, Grupul Lagardère renunță la alte nume uriașe din presa scrisă

Publicat: 18 04. 2018, 16:19

Grupul francez Lagardère a anunțat, miercuri, că este în negocieri exclusive cu Czech Media Invest, liderul pieței media din Cehia, pentru vânzarea revistelor sale din Franța, printre care se numără Elle, potrivit Le Figaro.

Revistele vizate sunt „Elle și versiunile acesteia, inclusiv site-ul Elle din Franța, Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours și versiunile sale, France Dimanche, Ici Paris și Public”, a anunțat Lagardère în comunicatul său.

În urmă cu o lună, grupul francez a anunțat un proiect de reorganizare a diviziei media Lagardère Active în cinci poli autonomi: presă (care include, printre altele, Elle, Télé 7 jours, France Dimanche, Ici Paris, Public, Webuzz), știri (JDD, Paris Match, Europe 1, Virgin radio și RFM), televiziune (Gulli, Mezzo etc.), studiourile Lagardère (producție audiovizuală) și activități digitale (Doctissimo etc.).

Lagardère a menționat că activele din polul News (știri), inclusiv Le Journal du Dimanche, marca Elle și licențele internaționale ale acesteia nu vor fi vândute.

Aceasta este a doua cesiune de active în media anunțată în ultimele două zile de Lagardère. Grupul francez informa, marți, că vinde posturile sale de radio din Cehia, Polonia, Slovacia și România, pentru suma de 73 de milioane de euro, aceleiași companii, Czech Media Invest.

Sumele obținute din aceste vânzări vor fi „în mod prioritar alocate investițiilor și dezvoltării Lagardère Publishing (editură), Lagardère Travel Retail (comerț în zona de transport) și producției de conținuturi”, a mai precizat grupul.

Arnaud Lagardère și-a redus deja, în ultimii ani, prezența în media, vânzând circa 12 reviste care nu aduceau profit – printre care Pariscope în ediție tipărită, Be, Auto Moto, Psychologies Magazine, Première – și reducând efectivele.

După anunțul reorganizării, în martie, reprezentanții salariaților din compania Lagardère au vorbit despre „destrămarea unui grup prestigios” și au criticat conducerea, care, „din motive pur financiare, pune în dificultate, trimițând în șomaj, sute de salariați și familiile lor”.

De cealaltă parte, Czech Media Invest, care deține mai multe cotidiene, reviste și site-uri, a dat asigurări că achiziția radiourilor va întări strategia sa de dezvoltare în sector, „prin adăugarea unui nou tip de media bogat în mărci puternice în țările vizate”.

Cele două grupuri media așteaptă acordul autorităților în domeniu pentru ca vânzarea radiourilor să devină efectivă.

Czech Media Invest este deținut în proporție de 50% de Daniel Kretinsky, a cărui companie energetică EPH a devenit un jucător major pe piața europeană în ultimii ani. Investitorii Patrik Tkac și Roman Korbacka dețin restul de 50% din Czech Media Invest.

Lagardere, grupul media francez a cărui active includ Paris Match, radio Europe 1, și Europa FM în România, a anunțat că va vinde o parte din radio-urile din Europa de Est către Czech Media Invest.

Gigantul francez va vinde posturile de radio deținute în Cehia, Polonia, Slovacia și România, ca parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a business-urilor non-esențiale pentru companie, într-o încercare de îmbunătățire a rezultatelor.

Lagardere a anunțat că valoarea tranzacției se ridică la aproximativ 73 de milioane de euro.
 

Achiziția va susține strategia de creștere a Czech Media Invest pe sectorul media, cu posibilități de expansiune pe un nou segment, pe baza unor radiouri cu branduri puternice.

Finalizarea tranzacției este încă condiționată de obținerea aprobărilor necesare din partea autorităților locale din țările vizate.

Czech Media Invest este co-deținută și gestionată de Daniel Kretinsky, cel mai cunoscut om de afaceri din industria media din Cehia.