EDIȚIA CENTENARĂ. Festivalul de la Salzburg introduce bilete personalizate, astfel încât participanţii să poată fi contactaţi în cazul unui nou focar de COVID-19

Publicat: 10 06. 2020, 10:57
Actualizat: 10 06. 2020, 11:02
Vor dem großen Festspielhaus - Hofstallgasse

Ediţia din acest an a Festivalului de la Salzburg va prezenta doar jumătate din spectacolele de muzică şi teatru planificate iniţial, iar spectatorii şi artiştii vor trebui să respecte regulile sanitare.

Introducerea unor măsuri în cadrul ediţiei centenare

Printre schimbările în cadrul ediţiei centenare, se numără introducerea biletelor personalizate, astfel încât participanţii să poată fi contactaţi în cazul unui nou focar de COVID-19 în Salzburg, potrivit DPA.

De asemenea, evenimentele nu vor include pauze şi cocteiluri.

Artiştii care nu pot menţine distanţa de un metru pe scenă vor fi supuşi unor teste săptămânale pentru depistarea virusului şi vor trebui să ţină jurnale pentru monitorizarea stării personale de sănătate.

Salzburg este unul dintre puţinele festivaluri de muzică din Europa care se vor desfăşura în această vară, în pofida pandemiei

Organizatorii planificaseră circa două sute de spectacole pentru a celebra aniversarea a 100 de ani de istorie a festivalului, desfăşurat în oraşul în care s-a născut compozitorul Wolfgang Amadeus Mozart. Programul evenimentului din acest an, care are loc în luna august, a fost însă redus la 100 de spectacole în contextul în care măsurile de izolare din Austria au întârziat repetiţiile şi au perturbat planificările iniţiale.

Noua piesă a autorului austriac Peter Handke, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură, a supravieţuit reducerii numărului de spectacole din program. Piesa sa, ”Zdenek Adamec” tratează povestea unui tânăr care şi-a dat foc în Praga, în 2003, în semn de protest împotriva evoluţiilor politice şi de mediu.

Doar două opere vor fi interpretate în cadrul ediţiei din acest an – ”Elektra”, de Richard Strauss şi ”Cosi fan tutte”, de Mozart. Aceasta din urmă, produsă de regizorul german Christoph Loy, este o versiune minimalistă, ”adaptată la ceea ce am trăit în ultimele săptămâni”, a spus directorul artistic al festivalului, Markus Hinterhaeuser. ”Însă, nu va fi un Covid fan tutte”, a adăugat el în glumă.