Mituri legate de ce ar trebui să conțină CV-urile: „Ne mințim reciproc”

Publicat: 27 10. 2016, 15:12
Actualizat: 19 08. 2017, 01:01
Unul dintre miturile cel mai des întâlnite se raportează la CV și cât de important este să includă cât mai multe informații scrie Business Magazin.
 
„Recomandarea noastră este ca CV-ul să fie perceput ca fiind punctul de plecare pentru discuție, cel care te va aduce la întâlnire. Acesta ar trebui să conțină câteva detalii despre experiența anterioară, dar să se rezume la a atrage atenția cu privire la activitățile derulate”, susține Andrei Văcaru, trainer HPDI, specialist în comunicare.
 
Există, de asemenea, foarte multe păreri despre ce ar trebui să spui la interviu și ce nu ar trebui să spui. Altfel spus, cum să ne păcălim unii pe alții. Candidatul afirmă că e dispus să facă ore suplimentare, că vrea să învețe cât mai mult, că lucrează cel mai bine în condiții de stres și că știe să facă de toate. Angajatorul „poleiește” compania: organizația stimulează avansarea în funcție, crește salariile regulat, exista un mediu potrivit dezvoltării, echipa este una prietenoasă, mediul este dinamic etc. Drama apare după câteva luni când și unii și alții își dau seama că lucrurile nu stau deloc așa. Proaspătul angajat realizează că nu asta voia, iar compania înțelege că iar va avea de lucru la motivarea acestuia.
 
Cel mai bine pregătit va lua postul – acest lucru este valabil doar în cazul funcțiilor tehnice, adică pentru posturile în care 90% din timp faci doar ceea ce ai învățat, și doar 10% presupune interacțiune. În rest, există o mulțime de criterii adiacente: cum este viitorul angajat ca om, cum reacționează la schimbări, care sunt dorințele sale, cum interacționează cu ceilalți, cât este de parolist sau de creativ.
 
La nivel internațional, 64% dintre cei care sunt în căutarea unui loc de muncă aleg să câștige mai puțini bani, făcând ceea ce le place. Iar acesta nu este un mit. Mulți au înțeles că banii sunt doar o parte a realizării personale. În rest, satisfacția, colegii, relația cu managerul, recunoașterea meritelor, afirmarea ideilor, toate acestea sunt elemente esențiale ale unei relații bune dintre companie și angajat.