Peruca inteligentă, conectată la wireless, inventată în Japonia

Publicat: 28 11. 2013, 16:47
Actualizat: 29 03. 2019, 16:00
Peruca inteligentă, cu GPS integrat, care, pe lângă mascarea calviției, oferă indicații legate de traseul persoanei care o poartă, a fost inventată de firma japoneză Sony, informează AFP.

Peruca inteligentă, cu GPS integrat, care, pe lângă mascarea calviției, oferă indicații legate de traseul persoanei care o poartă, a fost inventată de firma japoneză Sony, informează AFP.

Peruca inteligentă dispune de o conexiune wireless la un calculator, care îi oferă instrucțiuni pentru a-și ghida „subiectul” de la distanță, cunoscând localizarea acestuia datorită receptorului GPS integrat. Dispozitive de vibrație situate în diferite părți ale capului (în față, în spate, la dreapta, la stânga) se activează pe rând, în funcție de direcția ce trebuie urmată.

„Craniul este o parte extrem de sensibilă a corpului, care simte și localizează foarte bine vibrațiile”, au explicat inventatorii perucii, Hiroaki Tobita și Takuya Kuzi.

Altă variantă a acestui prototip de perucă este prevăzută cu captatori ai semnalelor electronice emise de creier și le poate transforma în comenzi.

Datorită acestor captatori, peruca poate măsura temperatura corpului, tensiunea arterială și poate chiar înregistra imagini pe care posesorul perucii le va putea primi ulterior pe un monitor.

„Există deja un mare număr de obiecte din viața de zi cu zi ce pot încorpora componente informatice: ochelari, haine, pantofi etc., dar cea mai mare parte nu au devenit succese comerciale”, au precizat anul trecut inventatorii japonezi, care susțin că peruca, ce poate fi confecționată din păr natural, are avantajul că „este o îmbinare dintre natural și practic.”

Un purtător de cuvânt de la Sony a arătat joi că au fost depuse cereri de brevete în Uniunea europeană și Statele Unite, chiar dacă, deocamdată, gigantul japonez producător de electronice nu intenționează să comercializeze deocamdată invenția sa cea mai recentă.

De la inventarea walkman-ului, în 1979, compania Sony nu a mai conceput un produs care să revoluționeze cu adevărat modul oamenilor de a se distra și care să se bucure de un succes mondial comparabil.

Luna trecută, directorul executiv de la Sony, Kazuo Hirai, a anunțat că grupul japonez va mări fondurile destinate dezvoltării tehnologiilor mobile, cum ar fi de exemplu o nouă generație de ceasuri inteligente, un teren ocupat deja de compania sud-coreeană Samsung și de firma americană Apple, care, în prezent, pune la punct un iWatch.