Piesa „vinovată” de vânzările sub așteptări ale iPhone 5 în week-end-ul de debut

Publicat: 25 09. 2012, 12:31
Actualizat: 01 02. 2019, 08:56

Decizia Apple de a echipa iPhone 5 cu un ecran mai subțire și mai ușor față de vechile modele este una dintre principalele cauze ale capacității insuficiente de producție care a cauzat vânzări sub estimări în weekendul de debut al noului smartphone, transmite Bloomberg.

Ecranul noului iPhone, mai subțire și mai ușor datorită unei noi tehnologii care integrează senzorii touch în display, este produs de LG Display (Coreea de Sud) și Japan Display (Japonia).

Noul ecran este una dintre piesele de rezistență ale iPhone 5, facilitând echiparea modelului cu piese mai performante și un display mai mare, simultan cu reducerea grosimii și greutății față de modelul anterior.

Producția ecranului este însă un proces industrial mai complex față de tehnologiile mai vechi, contribuind la deficitul de capacitate care împiedică Apple să răspundă cererii.

Compania americană a apelat și la Sharp, cel mai mare producător japonez de ecrane LCD, pentru a-și consolida portofoliul de furnizori, însă grupul nipon nu a reușit să livreze la timp noul model de ecran, potrivit analiștilor Barclays.

LG și Japan Display au avut de asemenea probleme, însă au reușit să livreze suficiente ecrane pentru a permite Apple să anunțe vânzarea a 5 milioane de telefoane iPhone 5 în primul weekend de la debutul produsului.

Reprezentanții Apple și ai celor trei companii responsabile de producția ecranelor au refuzat să comenteze informațiile.

Acțiunile Apple au scăzut luni la New York cu 1,3%, investitorii arătându-se dezamăgiți de vânzările iPhone 5 din primul weekend.