Premieră: Un format TV creat în România a fost cumpărat de BBC și va fi difuzat în Marea Britanie

Publicat: 17 09. 2015, 13:51

Astfel, producătorul TV independent și distribuitorul DCD Media a anunțat că una dintre subsidiarele sale, Rize Television, a încheiat o înțelegere majoră cu televiziunea CBBC, care va difuza un concurs muzical intitulat „Got What It Takes?”, ce are la bază formatul românesc „Mom Made Me A Star”, potrivit unui comunicat de presă citat de presa internațională.

„Mom Made Me A Star” este un format care a fost creat de compania Media Factory (înființată de Marius Toader și Monica Șenchiu) și a fost difuzat sub denumirea „M-a făcut mama artist”, în 2012, la Prima TV. Formatul este distribuit în prezent la nivel internațional de compania americană Small World IFT, condusă de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenți distribuitori de formate de televiziune din SUA.

În Marea Britanie, „Mom Made Me A Star” va fi difuzat de televiziunea CBBC sub denumirea „Got What It Takes?” și va include pentru început un prim sezon de zece episoade, a câte 30 de minute fiecare.

„M-a făcut mama artist” a devenit astfel primul format de televiziune românesc care a fost vândut în Marea Britanie.

Contactat joi de MEDIAFAX, Marius Toader, director de creație la Media Factory, a spus că, la începutul carierei sale, nu s-a gândit că va ajunge să vândă un format grupului BBC, care este în prezent unul dintre cei mai renumiți producători de programe TV din lume.

„Când am început noi, ne-am gândit să creăm emisiuni care să ne facă plăcere în primul rând să le producem noi și care să placă publicului din România. Asta a fost intenția inițială. Sigur că visam să ajungem odată să producem și pentru afară sau să exportăm formate, dar nu ne-am gândit că o să cumpere BBC-ul vreodată”, a declarat Marius Toader.

În plus, el a spus că este foarte dificil, în general pentru oricine, să vândă un format TV pe piața audiovizualului din Marea Britanie.

„Este ca și cum ai vinde castraveți bulgarului, cam asta este comparația. Și când am fost acolo pentru consultanță (la BBC, n.r.), producătorii spuneau că, de obicei, sunt obișnuiți să dea consultanță, nu să primească. Adică, în general, în Marea Britanie, este foarte greu să vinzi de oriunde ai fi, pentru că este una dintre cele mai active țări pe piața de creație, cu atât mai mult cu cât «Mom Made Me a Star» este unul dintre puținele, dacă nu chiar singurul format din Europa de est, nu numai din România, cumpărat în Marea Britanie”, a explicat Marius Toader.

Marius Toader a mai spus că vede vânzarea formatului „Mom Made Me a Star” în Marea Britanie ca pe o șansă pentru televiziunile din România.

„O vedem ca pe o șansă pentru televiziuni să investească în conținut original, nu numai să cumpere formate de afară. Să faci televiziune înseamnă să și creezi lucruri de la zero, nu numai să adaptezi formate internaționale și ăsta cred că ar trebui să fie semnalul atât pentru casele de producție, cât și pentru televiziuni. Mai ales pentru televiziuni. Noi asta ne-am bucura dacă s-ar înțelege”, a subliniat Marius Toader.

El a precizat că nu poate să facă publice datele financiare ale acestei tranzacții, din cauza clauzelor de confidențialitate pe care Media Factory le are cu distribuitorul formatului.

Însă, potrivit lui Marius Toader, înțelegerea încheiată cu BBC pentru difuzarea formatului la televiziunea CBBC vizează, pe lângă achiziționarea drepturilor de difuzare a formatului, o plată pentru fiecare episod transmis. „Cumpără formatul și plătesc la fiecare episod difuzat. Ei speră să facă cel puțin trei-patru sezoane”, a mai spus Toader.

Pe de altă parte, formatul „Mom Made Me A Star” a fost cumpărat și de Scooter Braun, impresarul cântărețului Justin Bieber, și va fi adaptat și difuzat în America de Nord și Canada.

„Mai este opționat acum – adică este achiziționat și încearcă să intre în producție, dacă se ajunge la o înțelegere cu televiziunile de acolo, în SUA și Canada, de Scooter Braun, și mai este opționat pentru Rusia și Ucraina”, a spus Marius Toader.

„Mom Made Me A Star” este un show de talente în care mamele au un rol foarte important în cariera artistică a copiilor lor. La acest concurs muzical participă 11 tineri, care sunt „judecați” de mamele lor. În România, show-ul „M-a făcut mama artist” a fost prezentat de Andreea Raicu, alături de coprezentatorul Dan Fințescu, și a avut premiera la Prima TV în martie 2012.

Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producție independente din România.

În prezent, mai multe formate ale Media Factory sunt distribuite la nivel internațional, unul dintre acestea fiind și „Miss fata de la țară/ Miss Country Girl”, care a fost achiziționat în aproximativ 20 de țări, cel mai recent în Vietnam, și urmează să intre în producție în următoarea perioadă în China, după cum a mai spus Marius Toader.