PREMIERELE cinematografice de weekend: Află legătura dintre o sinucidere și SECURITATEA infiltrată în BISERICĂ, ce PROBLEME aduce o valiză cu bani sau EȘECURILE amoroase ale unui pierde-vară

Publicat: 21 09. 2018, 15:38
Actualizat: 25 03. 2019, 22:30

Regizorul Nicolae Mărgineanu a explorat de multe ori universurile traumatice din ultima jumătate de secol românesc, fie în termeni concentraționali („Privește înainte cu mânie”, „Binecuvântată fii, închisoare”, „Poarta Albă”), fie la nivelul conflictului între moralitate și profesie („Schimb valutar”, „Faimosul Paparazzo”). Cele două perspective se întâlnesc și în noul său film, „Fals Tratat de Mântuire a Sufletului„.

„Toma, personajul meu, aparent are un discurs tezist, impune prin logică și prin tumult. Eu îl vedeam într-un fel, foarte calculat, foarte meticulos pe povestea pe care o avea de spus. Domnul Mărgineanu l-a angrenat altfel, într-un «fatigue» al acestui personaj vecin cu isteria, pe alocuri, și cu furia neputinței de a pune mâna pe făptaș și cu cel care a colaborat cu Securitatea”, explica Ioan Andrei Ionescu, interpretul personajului principal, un funcționar de la Consiliul Național Pentru Studierea Arhivelor Securității care urmărește să deslușească legătura dintre o sinucidere și colaborarea cu securitatea din mediul bisericesc. Maria Ploae joacă personajul stareței care conduce o mănăstire: „o stareță ajunge la un moment dat să fie copleșită de treburile lumești și să nu-i mai rămână decât puțină vreme pentru viața spirituală”.

Vezi trailerul filmului lui Nicolae Mărgineanu:

Regizorul francez de origine georgiană Géla Babluani a rămas în mintea cinefililor după debutul său „13 – Negru/ 13 – Tzameti”, care a luat premii la Veneția, Sundance și la Academia de Film Europeană. Cu „Banii sunt bani/ Money„, cineastul reia demersul dedicat formulărilor filmului de acțiune în termeni de cinema noir. Trei tineri fură o valiză, dar, în loc să scape de problemele financiare, descoperă că au jefuit bani murdari și situația lor se complică.

Despre ce este vorba în povestea de acțiune aici:

„Peppermint: Gustul răzbunării/ Peppermint” e revenirea regizorului Pierre Morel. Este francezul care a făcut „Teroare în Paris/ Taken” și „The Gunman. Pe viață și pe moarte/ The Gunman”. Acum o are în rolul principal pe Jennifer Garner, care parcurge în timp record drumul de la mamă îndurerată la ucigaș răzbunător, de care se tem toți vinovații. Atât cât mai apucă.

Caruselul răzbunării de mamă poate fi gustat aici:

Premiera de desene animate a săptămânii e „Ploey – Inimă de viteaz/ Ploey – You Never Fly Alone„. Viața de fluerar (pasărea cu acest nume) nu are cum să fie simplă. Iar adolescența e problematică din start, mai ales dacă eroul nu a apucat să învețe să zboare și toată familia lui pleacă spre țări calde și îl lasă în urmă.

Dublată în română, animația sună astfel:

Alexandru Papadopol este protagonistul unei noi comedii regizate de Paul Negoescu. „Povestea unui pierde-vară” le aduce pe Nicoleta Lefter și Crina Semciuc în rolurile a două dintre aventurile pe care eroul încearcă să le coordoneze după reguli bine stabilite. Ca toate lucrurile prea bine pregătite, și programul lui amoros o ia razna și umorul e avantajul pe care îl oferă privirea de pe locul spectatorului.

Gâlceava descurcărețului amoros cu propria lui viață arată cam așa: