Producătorii de jucării tremură: care sunt produsele care iau locul păpușilor și mașinuțelor sub pomul de Crăciun

Publicat: 24 12. 2012, 13:05
Actualizat: 10 08. 2014, 00:57

Crăciunul aduce în 2012 o nouă tradiție în familie, tot mai mulți copii găsind sub pom tablete în locul păpușilor Barbie și mașinuțelor, industria producătoare de jucării încercând să găsească o soluție pentru a rămâne relevantă în concurența cu noul val, potrivit Fiancial Times, preluat de CNBC.
De la Kindle Fire la iPad, analiștii anticipează apariția unui nou trend în acest an: de la 3 ani în sus, copiii vor despacheta de Crăciun tablete în locul jucăriilor obișnuite.

Producătorii de jucării obișnuite au remarcat deja tranziția, însă nu au reușit încă să se adapteze.

„Cei mai mari producători, Mattel și Hasbro, sunt îngroziți. Ar trebui să fie îngroziți, dar linia oficială a «partidului» este că nu se tem”, comentează analistul Sean McGowan, director de cercetare la banca de investiții Needham & Company.

Pentru Mattel, cel mai mare producător de jucării după venituri, cel mai bine vândut produs în acest an este o carcasă din plastic pentru telefoane mobile, a declarat o sursă apropiată companiei. Situația ridică semne serioase de întrebare cu privire la soarta tradiționalelor păpuși Barbie și mașinuțe Hot Wheels.

Unii analiști și-au redus estimările privind vânzările de jucării în trimestrul al patrulea din acest an, anticipând venituri de 1,41 miliarde dolari pentru Hasbro, respectiv 2,29 miliarde dolari pentru Mattel, continuând scăderile din primele nouă luni ale lui 2012.

Producătorii de jucării și jocuri de societate își pierd relevanța, copiii petrecând tot mai mult timp în spațiul online, unde conținutul și jocurile gratuite sunt practic nelimitate. Acum că tableta a devenit un produs consacrat pe piață și părinții trec la modele mai noi, copiii se mulțumesc cu cele „purtate” și nu mai au nevoie de jucării.

„Toți cunoscuții mei care au un copil mai mic de 10 ani i-au luat o tabletă. Iar tableta este babysitter-ul”, comentează pentru FT un investitor din domeniul jocurilor online.