Răspunsul H&M pentru bloggerii de modă care au vizitat fabricile de îmbrăcăminte din Cambodgia

Publicat: 10 02. 2015, 10:33

După ce în ultima perioadă un episod al reality-show-ului „Sweatshop deadly fashion” a stârnit numeroase controverse legate de condițiile de lucru din fabricile care produc haine pentru H&M, retailerul de îmbrăcăminte a reacționat.

Recent, reprezentanții companiei au transmis o poziție oficială publicației Business Magazin, precizând că asocierea imaginii H&M cu cele prezentate respectivul program „este eronată”.

„În cadrul unui program web-TV, trei adolescenți au experimentat timp de o lună lucrul într-o fabrică de textile din Cambodgia. Asocierea imaginii H&M cu cele prezentate în acest program este eronată, deoarece niciuna dintre fabricile vizitate nu produce haine pentru magazinele noastre”, se arată în respectivul comunicat. „Mai mult, niciunul dintre producătorii programului și nici cei trei adolescenți protagoniști nu s-au adresat H&M cu scopul de a obtine informații pentru documentare, fapt care induce, din start, un caracter părtinitor acestui demers. Pentru noi este foarte important ca atât clienții, cât și partenerii noștri să aiba acces la o imagine corectă și echilibrată asupra activității H&M și responsabilităților pe care ni le asumăm”, mai subliniază documentul.

Cât privește acuzațiile referitoare la salariile mici ale celor care lucrează în fabricile de haine asociate H&M, compania a făcut, de asemenea, o serie de precizări.

„De ani de zile depunem eforturi considerabile în țările în care avem parteneriate cu producătorii de textile, pentru a îmbunătăți condițiile de muncă și milităm pentru respectarea drepturilor angajaților. H&M a dezvoltat unele dintre cele mai exigente standarde de sustenabilitate din industria textilă, la nivel mondial, standarde pe care le impunem, fără excepție, tuturor furnizorilor noștri.Totodată, H&M a susținut întotdeauna faptul că salariile din industria textilă trebuie să fie la un nivel suficient pentru a asigura traiul angajaților. Acest fapt este specificat, de altfel, și în Codul nostru de Etică”, au atras atenția reprezentanții companiei.

Trei bloggeri de modă din Norvegia au fost trimiși, anul trecut, de către angajator – publicația Aftenposten – să lucreze timp de o lună la o fabrică de haine din Phnom Penh, capitala Cambodgiei. La final, aceștia au povestit că experiența respectivă le-a schimbat complet percepția despre industria vestimentară.

Spre exemplu, Anniken Jorgensen, o bloggeriță de 17 ani, a criticat aspru compania H&M pentru că nu plătește salarii mai mari, atacând în aceeași măsură publicația a cărei angajată este pentru că nu a prezintat mai multe imagini cu muncitorii și condițiile în care aceștia lucrează.