„Red Bull nu-ți dă aripi”. Despăgubiri record pentru cumpărătorii din ultimii 12 ani ai faimosului energizant

Publicat: 11 10. 2014, 16:58
Actualizat: 05 07. 2016, 21:48

Producătorul austriac de băuturi energizante a pierdut în SUA un proces și este de acord să plătească despăgubiri pentru persoanele care au băut Red Bull în America în ultimii 12 ani, potrivit mirror.co.uk.

Faimosul slogan pentru băutura energizantă Red Bull – „Red Bull îți dă aripi” – a fost considerat falsă publicitate în cadrul unui proces care a avut loc în SUA, iar producătorul austriac a fost de acord să plătească 13 milioane de dolari compensații pentru consumatori.

Aceasta înseamnă că orice persoană din SUA care a consumat o doză de Red Bull în ultimii 12 ani ar putea fi despăgubită în bani. Acestea nici măcar nu au nevoie să arată dovada că au cumpărat faimoasa băutură energizantă, notează publicația britanică

Compania producătoare – care a recunoscut că a greșit – a fost de acord să plătească fiecărui consumator rezident SUA o sumă de 10 dolari cash sau produse în valoare de 15 dolari pe persoană, până la suma totală de 13 milioane de dolari.

Un web site – energydrinksettlement.com – înființat de Red Bull pentru a procesa cererile pentru compensații a picat după avalanșa de cereri depuse de cei interesați.

Compania care produce băutura energizantă a fixat ca termen limită pentru primirea cecerilor de despăgubire luna martie 2015.

Procesul împotriva companiei a fost început în 2013 de către un consumator din SUA, Benjamin Careathers. El a susținut sloganul Red Bull este fals și că în mod clar nu înseamnă că băutura îți va da aripi. Consumatorul a pretins că băutura ar trebui să dea celor care o consumă un impuls de energie mai mare decât o ceașcă medie de cafea, iar la o audiere din luna august, un judecător a fost de acord cu el.

Firma a fost de acord să modifice campaniile de marketing viitoare.Red Bull este cel mai mare producător de băuturi energizante din lume, cu vânzări în 2013 de 5,4 miliarde de doze.