Românii, pe primul loc în Europa la consumul TV

Publicat: 22 03. 2013, 17:55
Actualizat: 31 08. 2014, 01:04

România deține primul loc între țările din Europa în privința consumului de programe de televiziune, românii uitându-se la televizor, în medie, timp de 5 ore și 30 de minute pe zi, conform unui studiu al institutului francez Médiamétrie, citat de AFP.

Potrivit studiului „Une année de télévision dans le monde”, făcut public joi, durata zilnică de consum de programe TV a înregistrat un nou record la nivel internațional, telespectatorii uitându-se la televizor, în medie, 3 ore și 17 minute pe zi, cu un minut în plus față de 2011, informează Mediafax.

Europa a înregistrat cea mai mare creștere, la nivel mondial, în privința consumului de televiziune (plus 7 minute), telespectatorii europeni uitându-se la televizor 3 ore și 55 de minute pe zi.

Potrivit studiului, care a vizat 107 teritorii, creșterile cele mai mari în privința consumului de televiziune au fost înregistrate în țările cele mai afectate de criza economică.

România deține recordul în Europa în privința consumului de programe de televiziune (5 ore și 30 de minute pe persoană/ zi), fiind urmată de Grecia (4 ore și 33 de minute), țară în care consumul de programe TV a crescut cu 5 minute față de 2011, și Spania (4 ore și 6 minute; o creștere a consumului TV cu 7 minute față de 2011).

Pe de altă parte, conform aceluiași studiu, consumul TV în Statele Unite ale Americii s-a menținut stabil (aproape 5 ore pe persoană/ zi).

Evenimentele sportive de la nivel internațional din 2012 au contribuit la creșterea consumului TV. Astfel, ceremoniile de deschidere și de închidere ale Jocurilor Olimpice de la Londra au bătut recordurile de audiență în Europa, în timp ce în Statele Unite 42,5 milioane de telespectatori au urmărit deschiderea acestui eveniment la televiziunea NBC.

Totodată, din cei circa 315 milioane de americani, 112 milioane au urmărit gala Super Bowl – finala Ligii profesioniste de fotbal american -, în timp ce în China 192 de milioane de persoane s-au uitat la televiziunea CCTV1, în timpul transmisiunilor de la Festivalul Primăverii, unul dintre principalele evenimente din această țară.

Pe de altă parte, 2012 a fost și anul în care divertismentul s-a întors în forță la televiziunile din lume: 41% dintre cele mai perfomante programe din punctul de vedere ale audiențelor înregistrate au fost de divertisment, față de doar 38% – cele de ficțiune.

„Interesul telespectatorilor de la nivel internațional pentru căutarea de talente, în special talente muzicale, nu poate fi contestat”, se spune în studiul realizat de Médiamétrie.

Situat în topul 10 al celor mai urmărite programe TV din 16 țări în anul 2012 (față de doar 3 țări în 2011), show-ul „The Voice” a entuziasmat publicul, fiind urmărit de telespectatorii din toată lumea, din Statele Unite până în Vietnam.

Potrivit studiului, și serialele exotice (telenovelele) au continuat să aibă succes la telespectatorii europeni. Astfel, serialul turcesc „Fatmagül” a înregistrat o creștere a audienței cu 60% în Bulgaria, în timp ce „Suleyman Magnificul” a devenit unul dintre cele mai de succes seriale în Bulgaria, Croația, Egipt, Rusia, Slovacia și Ucraina.