Secretele restaurantelor, dezvăluite într-o nouă carte

Publicat: 07 10. 2013, 21:27
Actualizat: 12 01. 2020, 17:21

Scriitoarea Imogen Edwards-Jones prezintă, în cartea „Restaurant Babylon”, câteva lucruri pe care orice persoană ar trebui să le cunoască înainte de a merge la restaurant.

Saliva bucătarului și „ofertele speciale” sunt câteva din secretele restaurantelor. 

Potrivit lui Imogen, clienții vor comanda întotdeauna ofertele speciale ale restaurantelor, neștiind că acestea reprezintă mâncarea de care bucătarii vor să scape cât mai repede.

În ceea ce privește alegerea vinului, clienții nu vor comanda cea mai ieftină sticlă de vin din dorința de a nu părea zgârciți. Astfel, consumatorii vor comanda a doua sticlă de vin în ordinea prețului crescător, neștiind că modul lor de a gândi este cunoscut de către reprezentanții restaurantelor.

„Clienții trebuie să fie conștienți că orice mâncare ar comanda din meniu va conține saliva bucătarului-șef”, mai spune scriitoarea. Bucătarii folosesc o singură linguriță pentru a gusta din fiecare farfurie care urmează să fie servită, totodată, aceștia folosind saliva pentru a lipi ornamentele pe farfurie.

„Bucătarii gustă mâncarea, ornează și rearanjează ingredientele, astfel încât farfuria să arate minunat la final. Cum altfel ar putea ca acea petală de trandafir violet să rămâne intactă pe farfuria ta?”, adaugă Edwards-Jones.

Autoarea mai spune că femeile frumoase și vedetele primesc întotdeauna locurile cele mai bune, în timp ce rușii obezi și oamenii de afaceri chinezi primesc mesele cele mai retrase din restaurant.