Show-ul „X Factor” din SUA, scos din grilă din cauza audiențelor slabe

Publicat: 09 02. 2014, 10:50

Versiunea americană a show-ului „X Factor”, creată de magnatul media britanic Simon Cowell, care era și jurat în acest concurs muzical de talente, a fost anulată de televiziunea Fox, după trei sezoane, din cauza audiențelor scăzute înregistrate în ultimul timp, informează Reuters.

Reprezentanții televiziunii americane Fox au anunțat, vineri, că vor renunța la formatul „X Factor”, după trei sezoane de difuzare a acestui show.

„X Factor” nu a reușit să aibă același succes la public ca „American Idol”, un alt concurs de talente creat de Simon Cowell și care a ajuns la cel de-al 13-lea sezon la televiziunea Fox.

Finala sezonului al treilea al versiunii americane a „X Factor”, care a fost difuzată pe Fox în luna decembrie, a reușit să strângă doar 6,2 milioane de telespectatori, audiența scăzând la jumătate față de finala primului sezon al acestui show.

Simon Cowell, în vârstă de 54 de ani, care prin prezența sa acerbă de pe micul ecran a ajutat la transformarea „American Idol” într-unul dintre cele mai importante show-uri difuzate în SUA, se va concentra pe versiunea britanică a „X Factor”, care se confruntă de asemenea cu scăderea audienței.

„Am trăit o perioadă fantastică în ultimii 12 ani, când m-am ocupat de ‘X Factor’ și de ‘American Idol'”, a declarat Simon Cowell. „Și în afară de faptul că am fost suficient de norocos să descopăr câteva talente uluitoare în timpul acestor show-uri, am fost incredibil de bine primit de telespectatorii americani (în cea mai mare parte a timpului!)”, a mai spus acesta.

Versiunea americană a „X Factor” a fost privită ca o modalitate prin care Simon Cowell și-a pus amprenta asupra televiziunii din SUA, fiind un show pe care Cowell l-a creat și l-a produs.

În 2012, Fox i-ar fi plătit o sumă de 15 milioane de dolari cântăreței Britney Spears, pentru a fi jurat în acest show, într-o încercare de a crește audiența emisiunii, însă această mișcare s-a dovedit insuficientă pentru a atrage mai mulți telespectatori.

Anul trecut, versiunea americană a „X Factor” a atras în medie 6 milioane de telespectatori pe ediție, față de 9 milioane în 2012. În schimb, principalul concurent al show-ului, emisiunea „The Voice”, difuzată în SUA de televiziunea NBC, a atras aproximativ 12 milioane de telespectatori pe ediție.

Odată cu anularea „X Factor” pe rețeaua americană Fox, magnatul media Simon Cowell va rămâne pentru moment fără niciun show pe piața de televiziune din SUA. Acest lucru se întâmplă pentru prima dată de la lansarea „American Idol”, în 2002.

Pe de altă parte, în noiembrie 2013, Simon Cowell a semnat un contract în valoare de aproximativ 150 de milioane de lire sterline cu televiziunea ITV, pentru continuarea difuzării emisiunilor „X Factor” și „Britain’s Got Talent” în Marea Britanie, în următorii trei ani, după cum informa la momentul respectiv theguardian.com.

Conform noului contract, Simon Cowell urmează să fie jurat în cel puțin unul din aceste două show-uri. El este în mod regulat jurat al emisiunii „Britain’s Got Talent”, însă rămâne de văzut dacă acesta o să apară și în juriul versiunii britanice a „X Factor”.

Show-ul „X Factor” din Marea Britanie a înregistrat scăderi ale audienței, după ce în 2010 Simon Cowell a renunțat la postura de jurat în această emisiune, preocupându-se de lansarea versiunii americane a acestei competiții.

Simon Cowell, care este un jurat acerb în emisiunea de talente „X Factor” din SUA, ocupă primul loc în topul celor mai bine plătite personalități din televiziunea americană, potrivit topului Forbes, publicat în luna august 2013. Simon Cowell a obținut venituri estimate la 95 milioane de dolari în perioada iunie 2012 – iunie 2013.

Totodată, într-un al top – cel al celebrităților cu cele mai mari câștiguri la nivel mondial – publicat tot de Forbes, Simon Cowell ocupă poziția a treia.

Jurnaliștii de la Forbes consideră că Simon Cowell este un „mogul cu o influență majoră în spatele scenei”. Emisiunea „X Factor” este difuzată în aproximativ 40 de țări, iar formatul său „Got Talent” este franciza de televiziune cu cele mai mari vânzări din lume.