Spotul cu cuțitele „gratuite” Miracle Blade, interzis de CNA

Publicat: 23 04. 2013, 12:44
Actualizat: 30 07. 2014, 00:21

Un spot publicitar pentru cuțitul Miracle Blade a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată marți de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care a considerat că respectivul clip dezinformează telespectatorii cu privire la prețul obiectului promovat.

În octombrie 2012, CNA a luat decizia de a interzice o altă variantă a unui spot pentru cuțitul Miracle Blade, din aceleași motive.

Potrivit CNA, spotul a fost refăcut, însă în continuare nu este respectată legislația audiovizualului. CNA a primit și o reclamație potrivit căreia în spot se spune că acest cuțit este gratuit, însă pentru el se percep taxe de livrare.

Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus că pe ecran apare scris cu litere mici faptul că transportul costă 40 de lei. „Atâta vreme cât în voce se aude cuvântul «gratuit», pe ecran apare mare 0 lei și nu vezi ce scrie acolo transport 40 de lei, consider că reclama este sub incidența informării corecte cu încălcarea articolelor 94 și 93”, a spus Narcisa Iorga.

Potrivit articolului 93 din Codul de reglementare a conțintului audiovizual, „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.

De asemenea, articolul 94 din Cod prevede că, „În scopul unei informări corecte, orice informație sau avertizare conținută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil și pe o durată suficientă, în cazul informației difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiție standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiție; b) să fie redată la viteză normală de citire”.

Narcisa Iorga a propus somație publică pentru televiziunile care difuzează acest spot publicitar, în timp ce Răsvan Popescu, un alt membru al CNA, a propus intrarea în legalitate a spotului.

În urma votului, membrii CNA au decis să aplice o decizie de intrare în legalitate în acest caz, fapt care presupune că spotul pentru acest cuțit nu mai poate fi difuzat pe posturile TV până când nu va fi modificat astfel încât să respecte prevederile legislației audiovizualului.