Trei bloggerițe de modă au vizitat o fabrică H&M. S-au întors plângând

Publicat: 04 02. 2015, 17:30

Anniken Jorgensen, o bloggeriță de 17 ani, a criticat aspru compania H&M pentru că nu plătește salarii mai mari, atacând în aceeași măsură publicația a cărei angajată este pentru că nu prezintă mai multe imagini cu muncitorii și condițiile în care aceștia lucrează.

Documentarul realizat în timpul perioadei în care cele trei au lucrat este un reality show numit „Sweatshop deadly fashion”, și arată condițiile extrem de proaste din Cambodgia. Inițial, cele trei protagoniste erau dornice să cunoască sistemul social și cultura din Phnom Penh, însă pe măsură ce discutau cu muncitorii au realizat cât de grea este viața acestora. Spre finalul serialului, tinerele începuseră să plângă în timpul interviurilor și să critice vehement companiile ce dețineau fabrici în Cambodgia. „Adevărul este că suntem bogați pentru că ei sunt săraci”, spune Ludvig Hambro, unul dintre producători, la finalul serialului, citat de Quartz. „Suntem bogați pentru că ne costă doar 10 dolari să cumpărăm un tricou de la H&M.”

Cambodgia era cândva considerată un model pentru alte state producătoare de textile, dar standardele scăzute de siguranță în muncă și stagnarea salariilor au dus la numeroase proteste în ultimii ani. În urma unui incident soldat cu uciderea a cinci muncitori, guvernul a crescut în cele din urmă salariul minim de la 80 de dolari pe lună la 128 de dolari, deși muncitorii ceruseră 160 de dolari.

CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE BUSINESSMAGAZIN.RO