Vinuri de 100 de puncte Parker vândute în 90 de minute pe unvinpezi.ro. Secretul unui site de e-commerce

Publicat: 10 10. 2013, 12:13
Actualizat: 10 10. 2013, 12:14

Un Penfolds Grange Shiraz 2008, apreciat cu 100 de puncte Parker, a fost vândut în mai puțin de 90 de minute de la momentul la care a fost listat pe site-ul unvinpezi.ro. Anunțul a fost făcut de managerul proiectului, Matei Garici, care a amintit pentru gândul că Penfolds este un vin care s-a bucurat de aprecierea pasionaților de licori premium din România și a fost degustat de cinci dintre cei șapte colaboratori ai proiectului unvinpezi.ro care l-au descris ca fiind „cu totul amețitor”, o adevărată „enciclopedie de arome”.

Un Penfolds din 1999 al aceleiași etichete a fost scos la vânzare în luna februarie a acestui an pe unvinpezi.ro, iar stocul s-a epuizat în doar trei ore de la listare.

Unvinpezi.ro este un proiect inovativ de e-commerce, lansat în iunie 2012, care pune la dispoziția românilor  vinuri premium la cel mai bun preț de pe web. Site-ul vinde zilnic, de luni până duminică, câte o singură etichetă de vin, într-o cantitate limitată. Până în prezent, pe site au fost listate peste 480 de etichete, provenind de la 27 de producători și furnizori, fiind vândute peste 40.000 de sticle de vin. ‘Desi a trecut un an de la lansare, consider că încă ne aflăm la început de drum”, susține Matei Garici. „A fost anul în care poate am învățat cele mai multe lucruri noi și sunt nerăbdător să vă prezint ce surprize v-am pregătit în continuare. Vrem să ne extindem portofoliul de parteneri, sa oferim mai multe servicii, mai multe proiecte speciale precum Verticala Prince Matei, mai multe etichete românești”, mai spune Matei Garici.

Proiectul se bucură nu numai de aprecierea clienților, ci și de cea a pasionaților de vinuri și de scris – Cosmin Grozea, Mona Arsulescu, Nicușor Cazan, Mihai Oprea, Răzvan Avram, Alin Ioniță  și Răzvan Jurca -, cinci dintre ei degustând în medie peste 245 de vinuri fiecare. De altfel, aceștia vorbesc cu bucurie despre implicarea lor în proiectul unvinpezi.ro.

„Privind retrospectiv la cele 12 luni de colaborare cu unvinpezi, experienta a reprezentat intalnirea cu un numar foarte mare de vinuri care se gasesc pe piata din Romania – cu multe nu as fi intrat probabil in contact din diverse motive obiective, si momente de emotie traite inca de la primele emisiuni filmate si transmise pe gandul.info„, spune Cosmin Grozea. „Calitatea vinurilor a continuat sa creasca, iar marturie stau verticala unica de 10 ani de Prince Matei de la Vinarte sau experienta cu cel mai emblematic vin australian: Penfold’s Grange pe care l-am degustat alaturi de ceilalți colaboratori”.

„Vinul e o lume a diversitatii si a tolerantei in care fiecare gaseste calea catre sine prin educarea gustului. E ceea ce am invatat dupa un an de UnVinPeZi”, afirmă Mona Arsulescu. „Fara acest proiect, probabil ca n-as fi incercat niciodata atat de multe etichete si vinuri atat de diferite unele de altele. Am pornit de la ideea ca doar onestitatea poate vinde diversitate si mi-am propus sa scriu recenzii necomerciale despre vinurile destinate vanzarii. E ceea ce imi propun si de acum incolo.”

„Orice ar crede lumea, pentru mine degustarea vinurilor pentru UnVinPeZi nu este deloc usoara. Dar ceea ce ramane in final sunt satisfactii greu de ignorat: experienta atator arome, din toate colturile lumii, intalnirea cu vinuri rare si valoroase, schimbul de pareri cu oameni la fel sau si mai pasionati si, cel mai important, noi prieteni. M-am alaturat proiectului pentru ca, in afara de inevitabila sa latura comerciala, cred ca este una dintre putinele initiative de promovare a vinului in Romania, si nu a oricaruia, ci a celui de buna calitate”, explică Nicușor Cazan.

„Rebelii de azi isi gasesc arme mult mai cuminti si mai inofensive -in cazul meu: paharul de vin, tirbusonul si scrisul. Scrisul despre vin imi permite sa fantazez inchipuindu-ma un fel de rebel al vinosferei, care face dreptate celor insetati, impartind calificative si arome in stanga si-n dreapta”, scrie Mihai Oprea. „Iar unul din „fronturile” pe care lupt de aproape un an se numeste unvinpezi.ro. Si aceasta „lupta” are constrangerile si impunerile ei – cele doua-trei fraze care sa captureze esenta unui vin, informatii despre soi si producator, arome, senzatii si sfaturi de servire. Acestea au reusit sa ma ambitioneze sa perseverez, chiar si atunci cand a insemnat sa gust vinuri la ore cel putin neobisnuite, ori sa invart creionul nervos in mana vreo 15 minute cautand un epitet potrivit”.

„A trecut un an, timp în care UnVinPeZi.ro a dovedit, în ciuda unui climat economic ostil, că este cel mai important proiect online din industria românească de vin, atât datorită forței sale de promovare cât și datorită cifrelor de vânzări realizate. Îmi place să cred că textele scrise de „bloggerii UnVinPeZi” au atras către universul vinului destui cititori, care mai întâi au cumpărat vin pentru a-l încerca, pentru ca mai apoi să se transforme în clienți fideli ai site-ului”, își explică motivația Răzvan Avram.

„Cineva m-a întrebat: de ce scriu la UnVinPeZi.ro dacă nu sunt plătit pentru asta? Ar fi destule motive… Fiindcă, în ultimele 12 luni, am avut șansa să gust și să învăț despre vin cam cât n-am reușit în ultimii 12 ani… Fiindcă mă onorează alăturarea cu ceilalți bloggeri din echipă… Fiindcă dacă nu îmi place un vin nu sunt obligat să scriu despre el… Fiindcă oamenii citesc cu interes ceea ce scriu chiar dacă nu am patalama de specialist în domeniu”, afirmă Avram.

Despre sine, Alin Ioniță spune că nu este „genul de consumator nu neaparat fidel unui vin sau a unui brand, ci mai degraba insetat sa incerce si sa descopere vinuri noi”. „Unvinpezi.ro tocmai spre acest lucru se indreapta, spre descoperirea si cunoasterea vinului, dar mai ales a vinurilor.

Participand efectiv la selectie, nu pot sa ii reprosez prea multe. Pot insa sa declar ca nu de putine ori am fost surprins placut de etichetele trimise de Matei. Mi-e greu sa fac un top al celor mai bune vinuri. Imi vin insa acum in minte: Penfolds Grange 1999, un Malbec de la Luigi Bosca din 2009 si un Sauvignon Blanc Cloudy Bay 2012″.

Răzvan Jurcă s-a implicat în proiect convins fiind de preietenul său Răzvan Avram, zis Paharnicul. După un an, nu regretă că a spus Da. „Am acceptat sa intru in joc si, dupa degustarile preliminare lansarii site-ului, am vazut ca intr-adevar, partea cu vinuri „bune si foarte bune” se confirma plenar. Deci, am intrat in colectiv. Site-ul s-a lansat, succesul a venit imediat, cititorii consacrati ai blogurilor noastre au putut urmari in timp real alaturi de amatorii ocazionali recomandarile facute iar apoi totul a intrat in linie dreapta. O linie destul de lunga, recunosc, pentru ca in ponderea miilor de vinuri pe care le-am degustat de cand m-am pricopsit cu pasiunea asta, in aceste zile, cand fac bilantul, constat ca aproximativ o zecime dintre ele fac de acum parte din povestea unui vin pe zi. Iar povestea asta, ca orice poveste, a avut si personaje incredibile – vinuri de mare clasa, de la Amarone si Lacryma Christi si pana la vinuri gigantice ca Chateauneuf du Pape sau Penfolds Grange Shiraz, despre care, de obicei doar citesti si nu apuci sa le degusti, ca asa e viata! Timpul (un an e mult, cred, pentru o platforma online atat de dinamica incat in fiecare zi sa ofere literalmente altceva) dovedeste ca, daca la inceput am fost inspirat sa intru in echipa de linia intai a vinului de fiecare zi, acum sunt onorat ca am facut-o, asta si pentru ca ma pot mandri ca deunazi am si dat un autograf unui fan care m-a recunoscut. „De pe blog” – l-am intrebat? Raspunsul lui a fost mai mult decat edificator: !”