Ministrul Transporturilor: VOM AJUNGE PE AUTOSTRADĂ LA MARE, dar între Cernavodă și Medgidia pe rute ocolitoare, ADICĂ NU PE AUTOSTRADĂ

Redactor:
Gândul
Ministrul Transporturilor: VOM AJUNGE PE AUTOSTRADĂ LA MARE, dar între Cernavodă și Medgidia pe rute ocolitoare, ADICĂ NU PE AUTOSTRADĂ
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) ar putea rezilia contractul cu compania franceză Colas, care a câștigat contractul de 224 milioane euro

Ministerul Transporturilor șiInfrastructurii (MTI) ar putea rezilia contractul cu companiafranceză Colas, care a câștigat contractul de 224 milioane europentru construcția tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia,întrucât aceasta „refuză să lucreze”.

Există o problemă cu unadintre companii, care practic refuză să lucreze (…) și probabilvom ajunge la soluția extremă, aceea a rezilierii contractului. Vomrelansa licitația dacă, și cred că aceasta va fi soluția, va fireziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sămuncească în România„, a declarat ministrul Transporturilor,Anca Boagiu, pentru Știrile ProTV.

Ea a afirmat în mai multe rânduride la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulațieiîn această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate întotalitate.

Tronsonul are 20 de kilometri, iarcontractul a fost câștigat de Colas în noiembrie 2008.

Potrivit ministrului, autostradaCernavodă-Constanța va fi recepționată anul următor, iar petronsonul unde constructorul refuză să lucreze vor exista rutealternative, astfel încât șoferii să poată ajunge la centuraConstanței.

Compania Colas a fost dejaamendată de autorități pentru nerespectareacontractului.

Boagiu spune că șoferii vor ajungela vară pe autostradă de la București la Constanța, însă peporțiunea dintre Cernavodă și Medgidia vor circula pe o rutăalternativă.

O altă problemă care va îngreunatraficul spre litoral este faptul că podul de la Cernavodă esteînchis pentru reparații pentru o perioadă de un an, până în 2012.Situația obligă șoferii din nou să apeleze la ruteocolitoare.

„Vom ajunge pe autostradă lamare, dar între Cernavodă și Medgidia pe rute ocolitoare, adică nupe autostradă”, a afirmat ministrul.

Nici tronsonul Medgidia-Constanțanu este unul ușor de construit, o problemă fiind situri arheologicecare nu au fost încă studiate, precum și construcția noului podpeste canalul Dunăre-Marea Neagră, care reprezintă, de altfel, ceamai complicată lucrare.

Arheologul Mihaela Simion carelucrează pe câmpul de la Murfatlar spune însă că lucrările dearheologie vor fi finalizate la timp.

Sectorul Medgidia-Constanța esteconstruit de consorțiul italo-german Astaldi-Max Boegl, valoareacontractului fiind de 211 milioane euro.

Lucrările la cele două tronsoanesunt finanțate de Banca Europeană pentru Investiții (BEI) șibugetul de stat.

Constructorul francez, cu venituride 11,6 miliarde euro în 2009, este parte a grupului Bouygues, carederulează operațiuni în industria construcțiilor, imobiliare,energie, media și telefonie.

Compania Colas a mai efectuatlucrări de drumuri în România, cum ar fi tronsonul de autostradăLehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanța,drumul național Urziceni-Buzău, DN 17 Sadova-GuraHumorului-Suceava, DN 6 Caransebeș-Lugoj sau DN 21Slobozia-Drajna.

Lidia Neagu
[email protected]


Inchide