REPORTAJ GÂNDUL TV: Cum se lucrează la Pasajul Basarab. Oprescu promite că face podul de Ziua Femeii. Vezi aici cum va arăta

Redactor:
Ionuț Morariu
O dimineață cețoasă. La intersecția bulevardelor Titulescu și Alexandru Ioan Cuza, o mare de ziariști îl așteaptă pe primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu

O dimineață cețoasă. La intersecția bulevardelor Titulescu șiAlexandru Ioan Cuza, o mare de ziariști îl așteaptă pe primarulgeneral al Capitalei, Sorin Oprescu. Muncitori, în uniforme curate,de paradă, poartă căști de protecție și zumzăie ca albinele pelângă stupul fără miere. Demonstrativ, dă bine pe cameră sau înfoto. Apare și primarul. După ce își leagă tacticos șireturilor seadresează ziariștilor. Urmează un moment care poate fi consideratistoric, ne spune el. Nu e chiar trecerea Mării Roșii, urmează sătraversăm însă cei aproximativ doi kilometri ai pasajuluisuprateran Basarab până la Șoseaua Grozăvești. Frica biblică oresimțim însă toți. Dincolo de rampa de acces din beton stau suteși sute de metri de traverse din lemn sub care se cască doar hăul.Sub scândurile care se arcuiesc sub greutate zecilor de jurnaliști,Oprescu povestește despre mândria care îl încearcă. „Lucrările lapasaj sunt în cel mai mare grafic”, afirmă primarul. Dă și untermen aproximativ al momentului în care și vehiculelebucureștenilor vor călca pe urmele noastre. „Sper ca în martie săfac acest cadou femeilor din Capitală”, glumește Oprescu.

Muncitorii nu cred în termenele lui Oprescu

„Pe naiba în martie”, îmi șoptește hâtru un muncitor care îșiface de lucru în timp ce coloana tropăie pe bârnele podului. Decidsă părăsesc pentru moment cursa de urmărire a edilului și să fac unschimb de amabilități cu noua mea sursă, un venerabil truditor peșantierele patriei. Are chef de vorbă și un discurs piperat. Cutolba plină de povești și cu ochii pe cei care ne-ar putea auzineobișnuitul interviu, începe în dulcele stil românesc. Și seplânge. „E frig afară și nici măcar apă nu ne mai dau”. Văditnemulțumit de lipsa mea de reacție schimbă registrul discursului caun veritabil narator popular. „Pe de altă parte, e și bine”, ținesă mă impresioneze el. Se bucură că, „pe foamea asta”, este plătitși încă mulțumitor. E mândru că poate duce acasă, într-o comunădintr-un județ limitrof Capitalei, 2.200 de lei plătiți la timp,lună de lună. Jonglează rapid cu ideile și, asemenea unui povestașomniscient, îmi atrage atenția că pe rampa de unde a plecat Oprescutraversarea podului nu a mai fost picior de muncitor vreme de vreodouă luni. Acum însă toate tronsoanele sunt frumos garnisite cuconstructori preocupați cu diferite treburi. De fapt, el nici nuprea are voie să vorbească cu presa, își amintește când simte căinteresul meu e deja la cote minime.

CLICK AICI PENTRU GALERIEFOTO

25 de imobile demolate

Îl ajung din urmă pe Oprescu. Flancat de reprezentanțiiconstructorilor de la consorțiul Astaldi și FCC Construccion,edilul vorbește despre detalii tehnice ale proiectului. O scarărulantă pietonală și patru lifturi vor face legătura între stațiade tramvai, care va fi situată în zona podului hobanat (susținut decabluri), cu nivelul solului, dar și cu stația de metrou Basarab. Aînceput și montarea stâlpilor necesari iluminatului public șiprimăria are în vedere recondiționarea principalelor artere carevor prelua traficul de pe pasaj. Constructorii țin să puncteze șicalitățile unice ale vopselei care va fi utilizată în cazulproiectului Basarab. Aceasta va avea proprietăți de autocurățare șiva fi deosebit de rezistentă la condițiile de trafic și poluareintensă.

Istoria construcției Pasajului Basarab începe în august 2006.De-a lungul timpului au fost demolate 25 de imobile ca se facă locuriașului șantier. La finalizare însă va fi o lucrare inginereascăremarcabilă. Pasajul va avea o lungime totală de 1.900 de metri șise va intersecta cu șapte artere – Bulevardul N. Titulescu, CaleaGriviței, Calea Plevnei, Calea Giulești, Splaiul Independenței,Șoseaua Grozăvești și Bulevardul Vasile Milea. Pasajul rutierdenivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră și detramvai între bulevardul Nicolae Titulescu, Șoseaua Orhideelor,Podul Grozăvești, bulevardul Vasile Milea și Șoseaua Grozăvești.Costul plătit de bucureșteni pentru lucrarea edilitară este de160.738.329 de euro, cu TVA inclus, potrivit datelor furnizate dePMB.

Inchide