Cîțu: Primăria Capitalei nu a mai fost controlată de inspectorii fiscali de 10 ani

Publicat: 27 01. 2020, 21:43

Ministrul a vorbit și despre situația celor 18 companii aflate în subordinea primăriei, cu 4.500 de angajați. Recent, Cîțu a publicat cheltuielile de personal ale respectivelor companii, care reprezintă între 100% și 70% din totalul cheltuielilor.

„Dacă cheltuielile cu salariile sunt peste 60%, înseamnă că nu fac nimic”, a spus ministrul, care a adugat că „evaluează situația” în privința posibilității efectuării unui control financiar la primărie.

Ministrul a mai spus, la Digi 24, că în proiectul de buget au fost estimate venituri conervatoare și că va monitoriza execuția bugetară, astfel încât să respecte ținta de deficit de 3,6% din PIB, petru că în caz contrar va fi afectată încrederea investitorilor.

Minstrul spune că bugetul include și creșterea pensiilor dein toamnă și majorarea salariilor bugetarilor de la 1 februarie, respingînd posibilitatea aplicarii eșalonate a legii pensiilor.

Ministrul a spus că nu vor fi luați bani de la investiții pentru plata pensiilor sau salariilor. Bugetul prevede 50 de miliarde de lei pentru investiții și a anticipat începrerea lucrărilor la trei proiecte mari de infrastructură – autostrada Sibiu – Pitești, autostada Unirii și Autostrada Comarnic – Brașov. „În bugetele anterioare au fost proiecte care nu s-au făcut niciodată. Voi controla unde au ajuns banii”, a spus ministrul.

Consiliul Fiscal estimează un nivel probabil al deficitului bugetar pentru anul 2020 cuprins între 4,6 – 4,8% din PIB, anticipând o creștere a indicatorului la peste 6% din PIB în 2021 și peste 7% în 2022, conform unei opinii asupra legii bugetului de stat și legii bugetului de asigurări sociale. „Considerând informațiile disponibile în acest moment, Consiliul Fiscal estimează un nivel probabil al deficitului bugetar pentru anul 2020 cuprins între 4,6 – 4,8% din PIB. Ecartul față de ținta de 3,6% din proiectul de buget provine din: i) 0,45 pp din PIB din deteriorarea peste așteptări probabilă a execuției bugetare aferente anului 2019, care reprezintă punctul de plecare în construcțiile bugetare subsecvente; ii) 0,5 pp din modificarea taxelor și impozitelor ulterior adoptării proiectului de buget pentru 2020; iii) 0,15 pp în ipoteza unei proiecții macroeconomice mai plauzibile (prudente).

Instituția apreciază că sunt necesare măsuri suplimentare privind veniturile și cheltuielile bugetare pentru a se asigura convergența cu ținta de deficit propusă pentru anul curent”, arată documentul.