Cum vrea Cioloș să elimine birocrația din România

Publicat: 24 02. 2016, 11:49

„Azi lansăm platforma a ceea ce am numit noi > care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcționarea administrației care să ducă la o debirocratizare în relația cu cetățenii mai ales. Această platformă online are adresa > unde o să invităm cetățenii, contribuabilii, să ne împărtășească din experiența lor din relația cu administrația și care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administrație li se par complicate și ar putea fi simplificate”, le-a spus Cioloș miniștrilor prezenți la ședința Executivului.

El a precizat că s-au identificat deja câteva lucruri simple care pot fi făcute de către administrație în beneficiul cetățenilor, situații care, în opinia premierului, sunt „absurde”.

„Mamele care au născut trebuie să depună trei dosare cu de multe ori cam aceleași tipuri de documente, unul pentru indemnizația de creștererea copilului, altul pentru alocația de stat și un altul pentru stimulentul de reinserție. Aceste trei dosare conțin cam aceleași documente și trebuie să se plimbe de multe ori la aceleași instituții cu trei hârtii în copie diferite.(…) Putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar în așa fel încât administrația să poată trata toate cele trei tipuri de indemnizații”, a explicat premierul.

Un alt exemplu prezentat de Dacian Cioloș a fost cel al unui șomer care este obligat să plătească 30 de lei pentru a obține documentele necesare obținerii indemnizației de șomaj.

„Aceste informații pot fi obținute de către administrație și direct, solicitând informațiile respective fără ca șomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe pentru tot felul de documente care pot fi obținute direct de administrație”, a precizat Cioloș și a adăugat că și în acest caz se poate depune doar o simplă cerere.

De asemenea, șeful Executivului a făcute referire și la eliberarea cazierului judiciar care uneori este cerut chiar de instituția care îl eliberează și a dat exemplu în acest sens situațiile în care cetățenii solicită emiterea unui permis de conducere.

Prim-ministrul a cerut ca să se găsească o soluție informatică care să permită transferul electronic al datelor între instituții, înlocuirea documentele legalizate unde este posibil cu declarații pe propria răspundere, precum și înlăturarea procedurilor și documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

Totodată, el le-a cerut miniștrilor să își dea concursul și să colaboreze cu Cancelaria pentru implementarea elementelor conținute de platformă.