Deputat PSD despre Alianța Vestului: Zero fonduri europene atrase, zero realizări, zero demersuri și kilometri din autostrada promisă

Publicat: 12 12. 2019, 11:09

Potrivit unui comunicat al lui Horia Nasra transmis, joi, locuitorii din Cluj-Napoca au plătit 160.000 de mii de euro într-un an pentru un simplu exercițiu de PR electoral.

„În 8 decembrie 2018, printr-un exercițiu de PR, Gheorghe Falcă, Nicolae Robu, Ilie Bolojan și Emil Boc anunțau nașterea Alianței Vestului cu scopul, declarat, de a dezvolta în comun o serie de proiecte importante care țin de infrastructura celor patru orașe, un parteneriat prin care anunțau că vor atrage fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune. Zero fonduri europene atrase, zero realizări, zero demersuri și kilometri din autostrada promisă, care urma să conecteze cele patru orașe, Timișoara – Arad – Cluj-Napoca – Oradea. Practic, clujenii au plătit 160.000 de mii de euro într-un an pentru un simplu exercițiu de PR electoral”, a arătat Nasra.

Acesta a susținut că, de două luni, cei patru primari au la dispoziție și suportul Guvernului PNL, însă nici în această perioadă nu a văzut vreo măsură concretă pentru dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional, pentru urgentarea realizării trenului de mare viteză între cele 4 orașe.

„Vrem fonduri europene atrase domnilor primari nu promisiuni nerespectate și conferințe de presă electorale. A trecut un an și nu ați realizat nimic, în condițiile în care teoretic proiectul alianței este generos. Revigorați alianța sau asumați-vă eșecul!”, a conchis deputatul PSD.

În urmă cu un an, primarii din Timișoara, Cluj-Napoca, Arad și Oradea lansau, la Timișoara, Alianța Vestului (AVE), parteneriat prin care anunțau că vor să atragă fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune.

„Obiective comune pe care le asumăm sunt accelerarea proiectului Autostrăzii Transilvania, susținerea Autostrăzii Timișoara – Belgrad, dezvoltarea unui tren de mare viteză între cele patru orașe, finalizarea centurilor, dezvoltarea aeroporturilor, a unei rețele de transport public intraregional și interregional, creșterea mobilității ecologice prin proiecte de tramvai, troliebuz, metrou metropolitan, sprijinirea parteneriatului public privat prin proiecte de infrastructură”, spunea Nicolae Robu.