Ministrul Bode promite tren metropolitan în Capitală. Mega-proiectul cu care se laudă PNL în plină campanie electorală

Publicat: 21 09. 2020, 15:43
Actualizat: 21 09. 2020, 15:43
Ministrul Bode promite tren metropolitan în Capitală. Mega-proiectul cu care se laudă PNL în plină campanie electorală / Sursa FOTO: https://upload.wikimedia.org

În plină campanie electorală, România se poate mândri că este cea mai dezvoltată țară din lume, cu proiecte pe hârtie la care ar tânji orice superputere. După ce s-au dat cu trenulețul pe ruta Otopeni – Gara de Nord, liberalii au luat viteză și le promit românilor tren metropolitan în Capitală!

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, susține că Guvernul Orban are în plan să realizeze un proiect care presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului.

Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată”, a spus ministrul liberal.

Bode laudă munca …PSD

Demarată în guvernarea PSD, linia de cale ferată care leagă Gara de Nord de cel mai mare aeroport din țară este „un obiectiv de investiții pentru care s-a muncit mult”, recunoaște și Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a participat, luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban la o deplasare-test cu trenul pe ruta Gara de Nord – Aeroportul „Henri Coandă”. „Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult”, a spus Bode.

Totuși, în contextul în care „europeanul” de fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară, ține să arate Lucian Bode:Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute”.