Planurile lui Cătălin CÎRSTOIU în primele 100 de zile la șefia Capitalei: „Proiectele pentru București trebuie să amelioreze situația imediat”

Publicat: 27 03. 2024, 00:39
Actualizat: 28 03. 2024, 10:22

This browser does not support the video element.

Învitat la TVR Plus, Cătălin Cîrstoiu a vorbit despre problemele urgente pe care vrea să le soluționeze, în primele, aproximativ, trei luni ,ca primar general al Bucureștiului. Cîrstoiu a pus accent găsirea de soluții pentru fluidizarea traficului și rezolvarea lipsei locurilor de parcare.

Întrebat de proiectele sale pe termen scurt, în contextul în care ar ajunge primar al Capitalei, Cătălin Cîrstoiu a menționat problema traficului aglomerat și lipsa parcărilor, ca două dintre aspectele pe care vrea să le îmbunătățească în primele 100 de zile ale unui eventual mandat.

„Noi avem mai multe linii de acțiune. Prima linie de acțiune este traficul rutier, care este infernal. Toți stăm în trafic ore în șit și timp pierdut. Eu astăzi am traversat Bucureștiul dinspre intrarea Chitila, Șoseaua Chitilei, și am ajuns până la Robert Negoiță, la hala Laminorul. Sunt niște zone de vârf de trafic. Nu trebuie să le negăm. Ia gândiți-vă dacă pe aceste artere mari, parcările mașinilor de pe stradă, păi din două benzi am avea trei sau patru. Păi nu restricționăm accesul în zonele respective doar în vârful de trafic. Parcări subterane, parcări supraterane se pot face, dar nu se pot face într-o săptămână, într-o lună trebuie doar să faci un proiect. Auzisem diverse soluții, dar care iau 3 ani, 4 ani, 5 ani. Proiectele pentru București trebuie să fie niște proiecte care să amelioreze situația imediat, dar pe termen lung trebuie gândite niște proiecte mari.”, a declarat Cîrstoiu.

Cătălin Cîrstoiu: „Ce se va întâmpla când Piața Unirii va fi închisă”

Cătălin Cîrstoiu a adresat și ce soluții propune pentru perioada când Piața Unirii va închisă pentru refacerea planșeului.

„Spre exemplu,Hai să discutăm ce se va întâmpla de anul viitor, când Piața Unirii va fi închisă. E o hotărâre de Guvern semnată, e absolut necesară refacerea Pieței Unirii și va fi închisă traficului pietonal, închisă traficului rutier. Oare s-a gândit cineva la soluții? Altă anomalie! Acea zonă este refăcută de primarul Sectorului 4, nu de Primăria Generală a Capitalei, cum ar fi normal. Primarul Sectorului 4 a promovat susținut și va realiza, dar Primăria Generală a Capitalei nici măcar nu oferă o soluție complementară. Sigur Se pot face niște pasaje rutiere tranzitorii, niște structuri noi care să rezolve traficul, să permită totuși un trafic.” a adăugat candidatul la Primăria Capitalei.

Cătălin Cîrstoiu propune o serie de soluții pentru decongestionarea traficului la intrarea în Capitală, referindu-se, în special, la locuitorii din Ilfov.

„Sunt două centuri, de fapt. O primă centură este centura veche. O știm cu toții. E frustarea cea mai mare a oricărui om care vine în București de la mare. Da, chiar și de la Pitești trebuie să traverseze centura. Și ați văzut cum e și în ce hal? Există acest A0 Da, care iarăși foarte important sunt foarte bune. Ele vor decongestionau mult intrările în Capitală.

Mai e o problemă reală. Oamenii au plecat din București pentru că în București nu au mai fost locuințe, au crescut prețurile și s-au dus în zona Ilfov, plecând cu taxe, cu impozite? Da, cu ce vin în București, oamenii ăștia cu cel puțin două mașini. Sunt oameni care trebuie să își ducă copilul la școală. Da, sunt oameni care au servicii în oraș. Intrările în București sunt supraaglomerate. Va trebui gândit, făcut niște studii reale și văzut dacă nu cumva aceste intrări pot fi suplimentate. La fel, podul Constanța, e conexiunea cea mai importantă dintre zona aia și zona centrală.”, a mai adăugat acesta.

Cătălin Cîrstoiu: „Trebuie să facem ordine în oraș”

Cătălin Cîrstoiu a subliniat modernizarea transportului public, ca un aspect ce ar atrage populația să circule mai puțin cu mașina personală.

„Nu poți să ai patru benzi dintr-o parte, patru benzi din Bucureștii Noi, și toate să ducă într-un pod cu are patru benzi amărâte. Trebuie stimulată populația să utilizeze transportul în comun? Da, hai să fim serioși, poți să-i spui cetățeanului Capitalei tu trebuie de mâine să mergi cu metroul sau cu tramvaiul când nu-i pui dispoziție ceva modern. Adică mi se pare cumva ilogic să ceri asta, neoferind o soluție viabilă de transport. Este un park an ride în Sectorul 4, făcut de Daniel Băluță și unu la Străulești. Sunt goale. De ce? Pentru că oamenii ar veni probabil să-și lase autovehiculul, autoturismul personal acolo. Dar dacă transportul în comun este așa în halul în care este? Am făcut eu o experiență, de exemplu, și eu n-am avut niciun beneficiu în a folosi un tramvai, față de un autovehicul personal. Soluțiile pentru București trebuie gândite integrat. Sunt oameni din Primăria Generală a Capitalei care mi-au spus zilele astea, cu empatie, cu bucurie, multe din probleme lor, din studiile pe care le-au făcut acolo n-au avut cui să prezinte. Ăsta e cel mai bun semnal pentru ce se întâmplă în Capitală azi.

Hai să punem traficul și parcările, pentru că ele sunt extrem de bine legate unele de celelalte. Gândiți-vă că numărul de mașini înmatriculate în București, plus mașinile în tranzit, sunt de patru ori mai mult decât numărul de locuri de parcare existente 500.000 de locuri sur versus 2 milioane. Vă dați seama că n-au cum să stea patru mașini una peste alta pe același loc. Din start pornești cu un calcul care te pune pe gânduri. Și până la urmă, hai să vă spun un lucru mie mi s-a întâmplat în practica mea să fiu într-o situație limită, să am un plan medical și să schimb planul cu totul.  Noi trebuie să facem ordine o dată în gândirea aparatului administrativ și în al 2-lea rând trebuie să facem ordine în oraș.”

Urmăriți și interviul cu Cătălin Cîrstoiu la Gândul Exclusiv:

 

CITEȘTE ȘI:

Cătălin Cîrstoiu, despre intenția Gabrielei Firea de a candida la Primăria Generală: „Ea și-a dorit ceva, o înțeleg”