Strategia pentru euroalegeri, VARZĂ DE BRUXELLES. Senatorul Agrigoroaiei îl reambalează pe Ceaușescu, senatoarea Anghel vrea „să-i pedepsească pe cei din PPE și pe Tokes”

Strategia pentru euroalegeri, VARZĂ DE BRUXELLES. Senatorul Agrigoroaiei îl reambalează pe Ceaușescu, senatoarea Anghel vrea „să-i pedepsească pe cei din PPE și pe Tokes
Publicat: 23/03/2014, 14:13
Actualizat: 30/07/2014, 21:15

Cu aproximativ o lună înainte de startul campaniei pentru alegerile europarlamentare, deputații și senatorii se antrenează pentru o strategie de succes. Când îi întrebăm care este rețeta care le va aduce un scor cât mai bun la alegerile din 25 mai, parlamentarii se eschivează, trimițându-ne la specialiștii în marketing. Chiar și așa, unii ceva mai curajoși au descris în linii mari ce puncte ar trebui scoase în față când vine vorba despre cursa pentru Parlamentul European. „Să scoatem în evidență partea europeană”, susține deputatul PDL Gheorghe Ialomițianu. Ba să ne axăm pe apropierea de cetățeni, doar cu o tentă europeană, contrazice viceliderul deputaților PNL, Laurențiu Țigăeru. O idee originală a venit însă de la senatorul UNPR Ionel Agrigoroaei: sloganul să fie bazat pe succesul din epoca lui Nicolae Ceaușescu.

Mesaje ceaușiste pentru europarlamentare

Luat prin surprindere de întrebare, senatorul s-a retras înspre geamul deschis din holul Parlamentului, „că poate la aer îi vine inspirația”. Și inspirația a venit. „Aș merge pe un slogan cu ceea ce a avut succes în timpul lui Ceaușescu, cu reușitele lui care au contat extraordinar de mult pe vremea lui”, începe el. „Interesul național, despre asta e vorba, care nu s-a abordat foarte mult în ultimul timp și nu s-a promovat, interesul producătorului local, a mâncării sănătoase și nu a oricărui produs din Europa bine ambalat, dar care în interior promovează cancerul”, ne lămurește Agrigoroaei.

Cum ar suna sloganul de succes în viziunea lui? „”Să recunoaștem adevărul. Interesul național al României numai noi îl putem promova la Bruxelles””, încheie senatorul UNPR.

PC: S-o pedepsim pe Viviane Reding

Cunoscută pentru că a făcut greva foamei în guvernarea Boc, dar și pentru intervențiile frecvente în plenul Senatului, conservatoarea Cristiana Anghel îi vrea afară din Parlamentul European pe populari, în special pe comisarul european pentru justiție, Viviane Reding, și pe europarlamentarul maghiar Laszlo Tokes.

„Mesajul în campanie ar fi că normal este să-i pedepsim, să-i trimitem acasă pe cei din PPE, care și-au bătut joc de voturile noastre. Viviane Reding și-a permis să calce în picioare suveranitatea statului nostru. Domnul Tokes, de exemplu, ar trebui judecat după faptele lui, nu după ce se aude, el nu ar trebui susținut. Când susții PPE, îl susții pe Tokes”, a explicat Anghel, contactată de gândul.

Sloganul nici nu prea contează, mai spune conservatoarea, precizând însă că, dacă ar fi după ea, ar scoate în evidență și lucrurile rele. ” Poporul român este atât de creștin încât are puterea să ierte dacă vede că omul se căiește. Nu ne ia nimeni capul”, constată Anghel.

Fost lider de grup al senatorilor PPDD, actual vicelider al pesediștilor, Haralambie Vochițoiu se prezintă vizibil încurcat de întrebarea gândul. Timid, încearcă să dea și un răspuns mulțumitor. ” Ceva de genul „Adu Europa la tine acasă”, ceva de genul ăsta? Sau….m-ați luat prin surprindere”, se scuză el.

„Aici campania este atipică, nu se axează pe un personaj, ci pe o ideologie, niște valori pe care le dorim și la noi acasă, și la noi în cartier, și la noi la televizor. „Fii puternic pentru o Europă puternică”, cred”, reușește Vochițoiu să-și explice răspunsul.

Mult mai sigur pe răspunsul său, deputatul PPDD Tudor Ciuhodaru merge pe o idee simplistă. ” „România suntem noi” sau „Votezi pentru tine”. Este și un joc de cuvinte, cel pe care-l trimiți în PE va vota pentru tine. Votez pentru tine și votezi pentru tine”, a spus Ciuhodaru, contactat de gândul.

PSD: Vom avea un slogan plat. Nu ne trebuie ceva genial

Sloganul nu e foarte important, sugerează senatorul PSD Șerban Nicolae, și oricum pentru asta există specialiștii în marketing politic. „În anii ’90 toți aveam idei și ne dădeam cu presupusul. La europarlamentare sunt câteva chestiuni tipice, este o singură listă națională, nu prea poți să invoci propria persoană decât în măsura în care beneficiezi de notorietate, de o imagine, dacă e cineva bine văzut și dă bine”, a precizat el pentru gândul.

Mai mult, Nicolae punctează faptul că PSD va alege un slogan „plat” tocmai pentru că va miza pe comunicarea de la om la om. „Partidul nostru e mai puțin inspirat la capitolul acesta. Cred că vom avea ceva de genul „România social-democrată în Europa socială”. La afiș cred că vom avea și ceva sugestiv, pentru că e la modă, sigla partidului nostru să fie din acel puzzle din fotografii micuțe cu candidații, sigla noastră e un simbol consacrat. Ne vom baza pe prezența foarte activă și cât mai răspândită a candidaților noștri în teritoriu, în contact direct cu cetățenii”, a mai spus senatorul PSD.

Teme europene vs. teme naționale

De la PDL, numai mesaje pro-europene. „Ar trebui ca mesajele să fie legate de beneficiile UE, românii să înțeleagă că a fost o decizie bună ca România să facă parte din UE, și mai puțin teme locale, dispute politice între partide. Ar fi bine să fie câte un slogan pentru fiecare familie politică europeană, socialiștii cu sloganul lor, popularii cu sloganul lor”, susține fostul ministru al Finanțelor, Gheorghe Ialomițianu. Nu de alta, dar „să nu se transforme într-o precampanie pentru prezidențiale”.

La polul opus, viceliderul deputaților PNL, Laurențiu Țigăeru consideră că liberalii trebuie să se axeze pe apropierea de cetățeni. Ieșirea de la guvernare le-a adus o lovitură de imagine și „avem alegători de-ai noștri care nu ne mai votează”, spune el.

„Aș profita de campania asta ca să-mi apropii din nou electoratul de mine, să facem la picior din nou toate colegiile. Eu sunt un tip care ține foarte mult la sloganul PNL, „Prin noi înșine”, ar merge lucrat aici. Împreună spre Europa, ceva de genul ăsta. Nu cred în sloganuri geniale, nu cred că trebuie să facem ceva wow. Aș merge pe apropierea față de cetățean, doar cu o tentă europeană, asta cu Europa e o chestie de politică globală”, a punctat Țigăeru, contactat de gândul.

Deputatul Forța Civică Dan Cristian Popescu ar pune accent pe problemele care interesează electoratul. „Locurile de muncă, de exemplu. Ca să ne apropiem de Europa, putem spune să atragem fonduri europene ca să facem locuri de muncă. Asta așa, la ochi”, opinează el. „O să conteze oricum votul politic și anumite calități ale candidaților”, a adăugat el pentru gândul.

Remus Cernea: „Eu primesc semnături și de la oameni, și de la animăluțe”

Tot pe atacarea problemelor punctuale ar merge și fostul ministru al Culturii, Gigel Știrbu. De exemplu, în zona pe care o reprezintă în Parlament, Oltenia, să se pună accent pe zona industrială și pe prețurile la energie, susține Știrbu. „Este o zonă destul de săracă, dar un mare bazin electoral pentru PSD. Cred că indiferent de culoarea politică, candidații ar trebui să se axeze pe zona aceasta”, îi sfătuiește el pe candidații la europarlamentare.

Un alt exemplu care ar putea fi folosit, în opinia lui, agricultura. „Poate fi un motor de creștere economică, deci mesajeler trebui centrate pe asta, pe subvenții pe agricultură. Mesaje centrate pe nevoile zonelor, care diferă de la o regiune la alta. Mai ales în contextul geo-politic actual, ar trebui să se vorbească și de Europa, mai mult ca niciodată România înțelege că este parte integrantă a unei familii europene, de aceea mesajul trebuie să fie foarte clar”, a declarat el, contactat de gândul.

Nu crede în puterea unui slogan electoral și nici nu-i trebuie. Deputatul Remus Cernea se bazează pe semnăturile electoratului, chiar și pe cele ale necuvântătoarelor. ” Eu nu am slogan, mie nu-mi trebuie. Cine se identifică în agenda mea, să mă voteze. Eu nu cred în slogane, eu primesc semnături și de la oameni, și de la animăluțe. Am un afiș fără slogan, cu zece puncte importante ale agendei”, și-a schițat Cernea strategia de marketing pentru europarlamentare.

Crima care a speriat ţara! Vedeta de pe Instagram, ucisă şi aruncată în canal. E...
Monica Davidescu, primele declarații despre divorțul de Aurelian Temișan
FOTO. Iubita fiului lui Ion Țiriac, apariție incendiară! `Sori e atracția finalului de an`
Alimentul care sporeşte inteligenţa. TOP 8 mâncăruri pentru creier, potrivit dr. Mihaela Bilic
Caz terifiant! Campioana olimpică, ruptă cu bătaia de iubitul ei! Judecătorii nu l-au pus sub...
Germania anunţă lockdown naţional pentru persoanele nevaccinate. Vaccinarea obligatorie ar putea intra în vigoare
O bancă din ROMÂNIA vinde un SUV BOMBĂ. Are dotări și un LOOK incredibile
BANCUL ZILEI – Un tip agață o stewardesă sexy de la Tarom
Un electrician a aruncat în aer liftul blocului în care locuia. Bărbatul voia să-și omoare...
Monica Davidescu, primele declarații despre divorțul de Aurelian Temișan
O ROMÂNCĂ se află printre cele mai frumoase FEMEI din întreaga lume. A FASCINAT, dar...
UE dă România în JUDECATĂ la Curtea Europeană de Justiție din cauza POLUĂRII
A venit acasă și a găsit o bijuterie înnegrită. Și-a evacuat imediat părinții: „Miroase a...
Vestea ȘOC a momentului în România: a fost găsit mort. Primele informații
Pfizer schimbă formula vaccinului anti-COVID. Noul ser este complet diferit de restul
Raed Arafat spulberă speranțele tuturor românilor. Ce se va întâmpla de sărbători: „Oamenii trebuie să...
Schimbări majore pe piaţa RCA pentru şoferi. Preţurile de acum vor fi istorie
Veşti proaste pentru şoferi: Va ploua cu amenzi de 25.500 lei pentru cei care nu...