Viorica Dăncilă a trimis Corpul de Control al premierului la Tarom, în scopul clarificării aspectelor manageriale

Publicat: 18 10. 2019, 10:42

„Am dispus de urgență efectuarea acestui control care să clarifice aspectele grave semnalate în mass-media. Este imperativ să fie stabilit adevărul și să ne asigurăm că au fost respectate prevederile legale. În cazul în care instituțiile abilitate
vor constata încălcarea legii, cei vinovați trebuie sancționați”, a declarat, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, premierul Viorica Dăncilă.

Acțiunea de control vizează activitatea din perioada 1 ianuarie 2019-prezent și are următoarele obiective:

1. Verificarea respectării prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă la nivelul TAROM SA.

2. Verificarea respectării prevederilor legale privind operarea aeronavelor din flota TAROM SA.

3.Verificarea modului de îndeplinire, de către Ministerul Transporturilor, a drepturilor și obligațiilor ce decurg din calitatea de acționar la TAROM SA.

Mădălina Mezei a confirmat joi că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a cerut să rețină aeronavele Tarom la sol în ziua moțiunii, acesta fiind motivul real al demiterii sale și a declarat, pentru MEDIAFAX, că îi va face plângere penală. Cuc răspunde, pe Facebook: sunt minciuni aruncate pe piață.

Mezei a confirmat informațiile potrivit cărora demiterea acesteia a fost cauzată de refuzul reținerii la sol a aeronavelor curselor interne în ziua votării moțiunii. Fostul director Tarom a confirmat că, joia trecută, când o parte dintre parlamenteri trebuiau să vină din țară pentru a participa la vot, ministrul demis al Transporturilor i-a cerut să rețină aeronavele la sol pentru a împiedica votul.

Consiliul de Administrație al Tarom precizează, într-un comunciat de presă, că în ședința din dată de 15 octombrie, a analizat activitatea directorului general și a constatat nerespectarea contractului de mandat de către Mădălina Mezei. „Fostul director general al CN TAROM nu a reușit să ducă la îndeplinire Hotărârile Consiliului de Administrație, Adunării Generale a Acționarilor și nici anumite obligațîi care ii reveneau potrivit Statului Companiei și Contractului de Mandat. Fostul director general al TAROM , totodată, a întârziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier, una din componentele esențiale în procesul de redresare al Companiei, prin neimplementarea Memorandumului privind vânzarea în regim buy-back a vechilor aeronave ATR și preluarea prin leasing operațional a unor aeronave noi, tot de tip ATR. O altă deficiență constatată de către Consiliul de Administrație a reprezentat-o lipsa oricărei informări cu privire la procesul de reducere a numărului total de posturi din Companie. Pe cale de consecință, Consiliul de Administrație al CN TAROM, cu unanimitate de voturi, a hotărât revocarea din funcția de director general a doamnei Mădălina Mezei și desemnarea unui nou director general provizoriu, în persoană domnului Valentin Nicolae Gvinda, care ocupă funcția de Șef Departament ATR din cadrul Companiei”, spune Consiliul de Administrație.

Mădălina Mezei a fost numită la șefia Tarom în luna iunie, iar demiterea sa a avut loc la doar câteva zile după ce același Consiliu de Administrație îi prelungise contractul de management cu două luni. Mădălina Mezei a fost al patrulea director al companiei numit în acest an.