Mii de pensionari trebuiau să își ridice singuri taloanele de pensie, deși Poșta Română era obligată să le livreze la domiciliu

Publicat: 30 03. 2021, 13:44
Mii de pensionari trebuiau să își ridice singuri taloanele de pensie din oficii, deși Poșta Română era obligată să le livreze la domiciliu / Sursă FOTO: Alexandru Dobre - Mediafax Foto

Aproape 30.000 de pensionari care își primeau pensia pe card nu primeau și taloanele de pensie la domiciliu. Aceștia erau obligații să le ridice de Casele de Pensii, deși Poșta Română era plătită de stat să le livreze acasă la pensionari.

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a transmis într-o postare pe Facebook că problema taloanelor mov a fost rezolvată. Mii de pensionari, care optaseră pentru primirea pensiei de card, trebuiau să primească taloanele de pensie acasă, însă Poșta Română nu le livra.

Raluca Turcan: Poșta Română nu respecta de 15 ani o obligație contractuală

„Nu a fost o mare filosofie, ci doar o discuție clară cu Poșta Română care nu respecta de 15 ani o obligație contractuală: în baza unui contract existent și a unei plăți de aproape 5 milioane de lei să ducă, lunar, taloanele mov, pe care trebuie să le primească cei 2,3 milioane de titulari”, a transmis Raluca Turcan.

De asemenea, aceasta a explicat și legislația care stă la baza acestui fapt.

Problema taloanelor mov, rezolvată

„Conform legislației în vigoare, toți pensionarii trebuie să primească un talon de pensie. Pentru cei care încasează drepturile de pensie la domiciliu se emite talonul de culoare roșie, ca document de plată, iar pentru cei care au optat să primească pensia prin bancă se emite talonul mov, care este documentul de informare cu privire la sumele care se achită în cont. Necunoașterea prevederilor contractuale de către factorii poștali, perpetuată ani de zile, a fost rezolvată în doar câteva zile printr-un act adițional semnat între Casa Națională de Pensii Publice și Compania Națională Poșta Română la Convenția-Cadru încheiată în anul 2003. Prin aceasta Convenție se stipulează clar că taloanele mov trebuie să fie distribuite la domiciliul pensionarilor de către factorii poștali, putând fi returnate Caselor de Pensii DOAR după 24 de luni de la data emiterii”, mai susținut ministrul Muncii.

Aproape 30.000 de pensionari nu primeau taloanele la domiciliu

„Casa Națională de Pensii Publice a notificat, la începutul acestui an, Compania Naționala Poșta Română asupra faptului că între 2 – 10% din taloanele mov, care trebuie distribuite la domiciliu celor care au optat să primească pensia prin cont bancar, erau returnate caselor de pensii, deși între cele două instituții exista o Convenție-cadru în baza căreia serviciul de distribuție a acestor taloane era plătit.

Practic, aproximativ 30.000 de taloane nu erau distribuite lunar la domiciliu și pensionarii erau nevoiți să le ridice ulterior de la ghișeele caselor de pensii, unde erau returnate de Poșta Română, deși Casa Națională de Pensii Publice plătea 2,15 lei pentru distribuirea fiecărui talon mov”, a mai transmis Raluca Turcan.