Ce influență are muzica asupra consumului de alcool

Publicat: 09 04. 2014, 19:36

Adolescenții care ascultă piese muzicale, în general, care fac referiri la anumite branduri de băuturi alcoolice sunt mai predispuși la consumul excesiv de alcool (binge drinking).

Analizând versurile din multe piese rap și pop contemporane, autorii studiului au constatat că adolescenții din zilele noastre aud, în fiecare zi, numele a cel puțin opt branduri de produse alcoolice.

Tinerii, dorind să imite comportamentul artiștilor lor preferați, vor să cumpere aceleași băuturi ca rapperii a căror muzică o ascultă și ajung astfel să renunțe la băuturile carbogazoase și să bea șampanie, whisky, votcă și tequila.

Atunci când numele șampaniei „Armand de Brignac” a apărut în videoclipul piesei „Show Me What You Got” lansată de Jaz-Z în 2006, acesta a devenit un brand la mare căutare. În videoclipul său, Jay-Z, un băutor de șampanie Cristal, este văzut în timp ce refuză o sticlă cu șampania sa preferată, înainte de a accepta o sticlă cu șampania de lux Armard de Brignac.

Numele aceleiași șampanii a apărut și în versurile piesei „Drunk in Love”, lansată în 2013 de soția rapperului, cântăreața Beyonce.

Brandul de cognac Hennessy a apărut în numeroase cântece rap, iar rapperul 50 Cent le-a comunicat fanilor săi din lumea întreagă în versurile hitului său „In Da Club” din 2003 faptul că Bacardi este băutura obligatorie la orice petrecere aniversară.

Numărul de referiri la alcool din piesele rap a crescut de peste patru ori după apariția stilului hip-hop la sfârșitul anilor ’70.

Studiul a arătat că 59% dintre americanii cu vârste cuprinse între 15 și 23 de ani au consumat cel puțin o dată o unitate completă de alcool – 35 centilitri de bere, 15 centilitri de vin și 4,5 centilitri de lichior.

Dintre aceștia, 18% obișnuiesc să consume alcool în exces cel puțin o dată pe lună, iar 37% s-au confruntat cu anumite probleme, precum accidentări, cauzate de alcool.

Studiul a fost coordonat de medicul Brian Primack de la Școala de medicină asociată Universității Pittsburgh.

Rezultatele studiului au fost publicate online în revista Alcoholism: Clinical and Experimental Research.