10 întrebări despre bacalaureat. Testul PNL pentru ministrul Educației

Publicat: 07 07. 2015, 19:00

 
Vicepreședintele PNL Raluca Turcan a declarat că „ministerul Educației a urmărit cu cinism cosmetizarea rezultatelor la BAC prin subiecte ușoare, comisii de evaluare puse în situația de a nu putea departaja elevii care au învățat de cei nepregătiți, prin reguli schimbate și improvizate pentru a acoperi lipsa măsurilor de fond”.

„Cifrele înaintate de Minister sunt în contradicție cu toate rezultatele testărilor internaționale. Rezultatele PISA 2009, 2012: aproape 40% dintre elevii români au dificultăți să citească, să înțeleagă un text și pot rezolva doar exerciții de bază la matematică. PISA verifică nivelul cunoștințelor la finalul gimnaziului. Dacă rezultatele sunt răsturnate prin procente mari de promovabilitate la BAC, este foarte clar că subiectele au fost concepute după alte principii decât cele ce țin de reflectarea cunoștințelor. În caz contrar, ar însemna că am produs o răsturnare spectaculoasă în educație, iar profesorii ar trebui răsplătiți cu prisosință – ceea ce nu văd să preocupe Ministerul”, comentează Raluca Turcan.

Susținând că diplomele sunt „golite de relevanță” și nu reprezintă „o garanție nici pentru piața muncii, nici pentru formarea academică”, vicepreședintele liberal îi cere public ministrului Educației să răspundă la 10 întrebări:

1.  Care este gradul de corelare al subiectelor de anul acesta cu subiectele la testările internaționale?
2. Care este relevanța subiectelor în raport cu parcursul educațional pe care intenționează să-l urmeze elevii?
3. Care au fost motivele exacte pentru care au fost schimbate regulile de corectare a lucrărilor după începerea examenului?
4.  Care sunt factorii care au făcut ca aproximativ 50.000 de absolvenți de liceu să nu se înscrie la BAC?
5.  Ce soluții există pentru cei 400.000 de tineri care au urmat un liceu fără o finalitate, fără să se înscrie la BAC sau fără să obțină o diplomă de BAC?
6. Cum va sprijini statul cele două generații de tineri care vor îngroșa rândurile șomerilor și ale asistaților sociali?
7. Care sunt măsurile sancționatorii luate și cele de prevenire pentru situații precum cea din județul Argeș unde, la proba de chimie, profesorii din comisiile de examinare au încurcat subiectele de la profilul teoretic, înlocuindu-le cu cele de la profilul tehnologic?
8. Cum s-a ajuns la o situație precum cea din județul Bihor unde s-a înregistrat, probabil, ce mai mare fraudă la BAC din ultimii ani?
9. Cum va răspunde Ministerul profesorilor care, din cauza proastei organizări a examenului, în zeci de școli și inspectorate au făcut nopți albe în așteptarea lucrărilor din alte județe?
10. Care este reacția la faptul că Ministerul a cerut înregistrări audio fără să se asigure că există tehnica necesară (camere web) care să permită acest lucru? Această greșeală poate deschide posibilitatea unică în România de a se contesta un examen național precum Bacalaureatul!