A fost lansată aplicația „Apel 112″ de localizare și serviciul SMS 113 pentru persoanele cu handicap. Cum funcționează

Publicat: 23 05. 2019, 11:48

Utilizarea aplicației, lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, presupune activarea serviciilor de date (acces internet) și a funcției de localizare a telefonului mobil. Aplicația este gratuită și poate fi descărcată și instalată pe telefonul mobil din Google Play și App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS. Pentru a folosi această aplicație, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela prepaid pe care o dețin.

Chiar dacă aplicația este instalată și activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în următoarele situații specifice: dacă numărul de telefon nu aparține unui operator mobil din România; dacă nu există acoperire a operatorului care deține numărul de telefon; dacă telefonul este în roaming.

În aceste situații, utilizatorii aplicației care apelează numărul de urgență 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicația Apel 112.

Persoanele cu deficiențe de auz și/sau vorbire au la dispoziție serviciul SMS 113 pentru a anunța situațiile de urgență prin SMS. Funcționarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilități de auz și/sau de vorbire în baza de date a SNUAU și a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunțarea urgențelor către operatorii Sistemului 112.

Foto: Captură