Anunț pentru românii care au achiziționat SMS-uri pentru accesul în metrou. Până când sunt valabile

Publicat: 06 07. 2014, 15:03
Actualizat: 29 07. 2014, 17:38

Călătoria cu metroul putea fi plătită, din aprilie 2013, și prin transmiterea unui SMS la numărul 1700, din rețelele Orange și Vodafone, putând fi achitate astfel una, două sau zece călătorii la prețul de 0,50 de euro, 0,90 de euro și, respectiv, 3,25 euro.

În 2 iulie, Metrorex a sistat plata biletelor prin SMS, dar a anunțat, sâmbătă, că persoanele care au achiziționat SMS-uri pentru accesul în metrou pot să le folosească până la jumătatea lunii august.

Astfel, serviciile de validare, care după sistarea acestui mod de plată au fost oprite, pot fi din nou folosite, de sâmbătă, în toate stațiile de metrou.

Metrorex a anunțat că deocamdată nu mai pot fi achiziționate noi cartele prin sistemul SMS.

„Metrorex și Telcor au avut o convenție de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizând tehnologia data over voice. Această convenție a expirat la 30 iunie 2014, lucru care era cunoscut și de către firma Telcor”, a precizat compania, într-un comunicat de presă transmis agenției MEDIAFAX.

Prin acest serviciu, accesul în stație se face prin apelarea gratuită a numărului 1700 și apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în stațiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul emite un semnal sonor care este interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide și permițând accesul către peron.

Serviciul de achiziționare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice asigură transferul mesajelor de tranzacție online, wireless, între punctul de vânzare Terminal 2pay și Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacții, arăta Metrorex, la lansarea serviciului.