Aproximativ 250 de taximetriști independenți au protestat la Palatul Parlamentului

Publicat: 09 04. 2013, 13:49
Actualizat: 26 06. 2013, 01:00
Aproximativ 250 de taximetriști independenți au protestat, marți, la intrarea în Palatul Parlamentului dinspre Parcul Izvor, cerând adoptarea modificărilor la Legea taximetriei și scoaterea din București a celor care au autorizații de transport din alte localități.

Aproximativ 250 de taximetriști independenți au protestat, marți, la intrarea în Palatul Parlamentului dinspre Parcul Izvor, cerând adoptarea modificărilor la Legea taximetriei și scoaterea din București a celor care au autorizații de transport din alte localități. 

Taximetriștii au venit la protest cu mașinile, pe care le-au parcat pe prima bandă de pe Bulevardul Națiunile Unite și pe Bulevardul Libertății.

Cei aproximativ 250 de taximetriști au scandat „Afară, afară cu Ilfovul din Capitală!” și au cerut deputaților adoptarea urgentă a proiectului de lege care completează Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi și de închiriere.

Reprezentanții Asociației Naționale a Transportatorilor și Taximetriștilor Independenți au spus că din legea care reglementează activitatea de taximetrie trebuie să fie scoasă „obligativitatea” existenței unui dispecerat. Aceștia au precizat că nu vor să mai lucreze pentru dispecerate care nu le „reprezintă munca” și nu mai vor tarife care să nu le justifice munca.

Președintele asociației, Claudiu Săpunar, a declarat pentru MEDIAFAX că protestatarii au în vedere și refuzul directorul Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, Ion Dediu, de a semna „listele tarifare”.

„Domnul Dediu Ion, directorul Direcției de transport, nu semnează listele de transporturi de doi ani, fără nicio explicație. În momentul de față, Corpul de control, adică Poliția Locală, îi cheamă la control pe taximetriști și îi întreabă de listele de tarife. Apoi sunt amendați pentru lipsa acestor liste, ceea ce este conform legii, dar nu este vina transportatorului că nu are listele semnate”, a spus Săpunar.

El a arătat că în Legea taximetriei, care nu a fost votată în Senat în luna februarie, exista o prevedere potrivit căreia Bucureștiul și Ilfovul ar fi trebuit să încheie un protocol prin care să fie reglementat numărul maxim de taxiuri din Ilfov care să poată activa în Capitală.

„Nu suntem de acord cu nicio mașină din Ilfov, însă, din răul cel mai rău, îl alegem pe cel mai puțin rău. Așa că, decât nereglementat acest aspect, mai bine semnau un protocol încă din 2010 și reduceeau numărul acestor taxiuri, care s-au înmulțit peste măsură”, a mai spus Săpunar.

Protestul a durat mai bine de o oră și s-a încheiat în jurul orei 12.30, fără a fi înregistrate incidente.

Reprezentanții Asociației Naționale a Transportatorilor și Taximetriștilor Independenți au mai arăta că dacă modificările la Legea taximetriei nu vor fi aprobate, vor avea în vedere organizarea unui miting, peste două-trei săptămâni.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, declara, în 14 februarie, că municipalitatea nu este de acord cu propunerea din proiectul de modificare a noii Legi a taximetriei ca un număr de taxiuri din județul Ilfov să opereze permanent în București și a mulțumit Parlamentului că a scos de pe ordinea de zi proiectul de act normativ.

Oprescu preciza că în Capitală operează 1.600 de taxiuri din Ilfov, acest lucru fiind considerat un abuz care realizează o concurență neloială celor care își desfășoare activitatea în localitatea în care sunt autorizați, respectiv în București. Potrivit primarului general, în Capitală, sunt aproximativ 8.500 de autorizații de taxi valabile din anul 2010.

„Legea spune că se pot acorda patru autorizații de taxi la 1.000 de locuitori. Există un număr mare de bucureșteni care în perioada de criză, neavând altă sursă de venit, vor să presteze activitatea de taximetrie”, mai spunea Oprescu.

Totodată, primarul Capitalei arăta că municipalitatea este împotriva „închirierii autorizațiilor de taximetrie”, precizând că este imperios necesar ca legiuitorul să elimine din lege prevederile „care creează premisele sclaviei în taximetrie”.

„Închirierea autorizațiilor de taximetrie și transferul de la unul la altul al acestora face ca niciodată o autorizație să nu mai devină liberă, ceea ce duce la fenomenul sclaviei în taximetrie”, mai spunea Oprescu, precizând că toate procedurile prin care taximetriștilor le sunt cerute sume la sfârșitul zilei pentru păstrarea autorizațiilor sunt nelegale.

(Serviciul FOTO al agenției MEDIAFAX vă pune la dispoziție imagini.)