Au început procedurile de recuperare a epavei avionului, care va fi tăiată în bucăți. Ce-a mai rămas din aeronavă – GALERIE FOTO

Publicat: 22 01. 2014, 18:12

Procedurile de recuperare a epavei avionului prăbușit în Munții Apuseni au început, miercuri, la locul accidentului aflându-se inspectori specialiști în aviație, care continuă cercetările și stabilesc detaliile pentru această operațiune, surse din anchetă spunând că aeronava va fi tăiată în bucăți.

Procurorul general al Parchetului Curții de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a declarat corespondentului MEDIAFAX că procedurile de extragere a epavei avionului prăbușit în Munții Apuseni au început, miercuri, iar la locul accidentului s-au deplasat inspectori specialiști în aeronautică.

Lazăr a spus că, în funcție de condițiile meteorologice, se va stabili cum va fi recuperată epava avionului din zona în care s-a produs accidentul.

Potrivit acestuia, ulterior, epava avionului va fi dusă într-un loc unde va fi studiată de inspectorii specializați care vor redacta raportul privind acest caz.

Surse apropiate anchetei au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că epava avionului va fi tăiată în bucăți și transportată de pe munte cu tractoare, iar la această operațiune vor ajuta și localnicii din zonă, împreună cu reprezentanții Primăriei Horea.

Potrivit surselor citate, întreaga operațiune va fi monitorizată de inspectorii specialiști în aeronautică și de procurorii care instrumentează cazul.

La ora transmiterii acestei știri, în zona unde s-a produs accidentul este ceață, vizibilitatea fiind redusă la aproximativ 40 de metri, iar temperatura este între 0 și 2 grade.

Pe parcursul nopții de marți spre miercuri epava avionului prăbușit în Munții Apuseni a fost păzită de jandarmi.

Pilotul Adrian Iovan și studenta Aurelia Ion și-au pierdut viața după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forțat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la granița județelor Cluj și Alba.

În urma accidentului, au fost răniți copilotul Răzvan Petrescu și patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” și Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuș, județul Bihor.

Procurorul general al Parchetului Curții de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, declara, marți seară, că în urma anchetei desfășurate la locul accidentului aviatic au fost ridicate probe care urmează să fie supuse expertizei, iar epava va fi păzită până când va putea fi transportată într-un loc special pentru a fi studiată.

Întrebat dacă printre probele ridicate se află și cutia neagră, procurorul a răspuns că acest avion nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord care vor fi examinate de către anchetatori.

„Această aeronavă nu a avut o cutie neagră, însă are alte instrumente la bord care urmează să fie examinate în perioada următoare pentru a vedea cum au funcționat și pentru a-și face un punct de vedere experții în domeniu. Se va emite un raport de către inspecția de specialitate, inspectorii investigatori ai Autorității Aeronautice. Acest raport sigur că va fi făcut după o perioadă de timp, după câteva luni. De regulă, este o procedură laborioasă pentru a emite acest raport, va fi depus la Parchet și apoi procurorul va putea să administreze probațiunea și să soluționeze dosarul”, afirma Lazăr.

Întrebat de ce va dura câteva luni ancheta, Lazăr răspundea că așa se procedează în cazul anchetelor cu catastrofe aeronautice.