Când va fi deschisă circulația pe lotul 2 al tronsonului de autostradă Timișoara-Lugoj

Publicat: 23 12. 2015, 17:33
Actualizat: 24 12. 2015, 09:10

„Astfel, se asigură o continuitate pe autostradă de la Nădlac până la Traian Vuia, intersecție cu DN68A, pe o lungime de 142 km, fiind incluși și cei 10,5 km din Autostrada Lugoj – Deva, Lot I (nedeschiși traficului în anul 2013). Datorită managementului riguros, dar și datorită obținerii tuturor avizelor și acordurilor necesare, traficul rutier a putut fi deschis circulației cu 7 luni mai devreme”, se arată într-un comunicat al companiei.

De asemenea vor fi deschise două parcări de scurtă durată, urmând ca în funcție de condițiile meteo din următoarele săptămâni să fie deschise și două spații de servicii care, în prezent se află într-un stadiu avansat de execuție.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat recent într-un interviu pentru MEDIAFAX că acest tronson este un „caz fericit”, întrucât va fi deschis mai devreme. Conform clauzelor contractuale, termenul de finalizare prevăzut era luna iulie 2016.

„În ceea ce privește Timișoara-Lugoj, acum se analizează și ultimele condiții de către o comisie a CNADNR, zilele acestea, și vom putea să decidem dacă dăm în exploatare și acel tronson. Ar fi un caz fericit, cu șase luni mai devreme decât a fost planificat. El trebuia să se termine la mijlocul anului următor. Sunt două lucruri acolo. Unul este finalizarea marcajelor, e ultimul lucru tehnic care trebuie făcut. Am spus că asta depinde de vreme, s-ar părea că vremea ține cu noi, deci este posibil ca acest capitol să fie rezolvat. Și este vorba și despre ultimul aviz de mediu, de care depinde darea sau nu în exploatare”, a spus Cotescu.

Contractul privind proiectarea și execuția autostrăzii Timișoara- Lugoj, Lot 2: km 54+000 – km 79+625 a fost semnat în data pe 4 decembrie 2013, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis în data de 10 ianuarie 2014. Antreprenorul lucrării este asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D”acqua SpA.

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune în procent de 85% și de Guvernul României în proporție de 15%, valoarea contractului fiind de 423,35 milioane lei fără TVA.