Cât câștigă cu adevărat studiourile de la Hollywood dintr-un film. Documente sustrase de hackeri, publicate în premieră

Publicat: 06 12. 2014, 11:54
Actualizat: 06 12. 2014, 18:14

Printre documentele citate de Hollywood Reporter se numără unul care poartă denumirea de „Ultimates” – care vorbește despre profitabilitatea (sau pierderile) înregistrate de un film, după lansarea în cinematografe, pe DVD sau pe site-urile de streaming video. De asemenea, documentul dezvăluie costurile de producție, promovare și lansare a unui film.

Documentul relevă că multe filme din 2013 vor încheia anul acesta pe profit, inclusiv „This Is the End” (profit de 50 milioane de dolari), „Grown Ups 2″ (48 milioane de dolari), „Captain Phillips” (39 milioane de dolari), „American Hustle” (27 milioane de dolari), „Monuments Men” (10 milioane de dolari).

„În prezent, o cheltuială de producție de un miliard de dolari se traduce în profituri de 500-600 milioane de dolari”, relevă documentul respectiv. „Pentru a încuraja o mai bună disciplină financiară, președintele Columbia Pictures, Doug Belgrad, speră să obțină o proporție de 800-900 milioane de dolari – costuri de producție și 500-600 milioane de dolari – profituri”.

Furtul documentelor de la Sony Pictures a cutremurat industria de la Hollywood, în timp ce FBI-ul încearcă să găsească vinovații. „Este un semnal de alarmă pentru companiile din SUA, care arată că informațiile personale și proprietatea intelectuală în format digital sunt expuse riscului”, spune Gerry Stegmaier, un expert judiciar în securitatea cibernetică din cadrul firmei de avocatură Goodwin Procter. „Proprietatea intelectuală și informațiile reprezintă cele mai de preț bunuri ale companiilor. Acestea sunt echivalente cu rețeta pentru Coca-Cola. Orice lucru prețios care era ținut într-un seif a ajuns pe un server. Nu știm dacă serverul oferă o securitate direct proporțională cu informațiile pe care le găzduiește…”, avertizează expertul.