Ce contează mai mult pentru angajații români: cum se înțeleg cu șeful sau banii. STUDIU

Publicat: 31 03. 2015, 13:44
Actualizat: 07 08. 2015, 09:34

Acestea sunt doar o parte dintre concluziile studiului „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații”, dat publicității marți de Rogalski Damaschin Public Relations.

Românii doresc să lucreze pentru companii ale căror practici de afaceri sunt apreciate

72% dintre angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual. Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate. Angajații români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.

Angajații nu se tem să denunțe eventuale practici ilegale ale companiilor

Puși în fața unei situații controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% declară că ar începe să-și caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, și-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

Reputația proastă a companiilor poate fi un motiv de demisie

În ultimele 6 luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt dorința de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță și în cazul în care compania ar avea o reputație mai bună.

Comunicarea bună cu superiorul este mai importantă decât banii

Pentru jumătate dintre cei chestionați lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenți. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei – 34%, și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților.

Care sunt așteptările angajaților români

Cele mai mari așteptări ale angajaților români se îndreaptă către dovezi de integritate și responsabilitate din partea angajatorului, dar și ca oamenii să se simtă inspirați de liderul companiei. Motivarea angajaților în a-și depăși limitele și crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale și profesionale reprezintă așteptări pentru 50% dintre români.