Ce efect a avut reducerea taxei pe valoarea adăugată

Publicat: 04 08. 2015, 12:13
Actualizat: 04 08. 2015, 12:19

Creșterea vânzărilor de alimente, băuturi și tutun în iunie vine în contextul în care această lună a fost prima în care s-a aplicat TVA redus de la 24% la 9% la alimente și băuturi non-alcoolice.

Miza scăderii de TVA este creșterea consumului, dar și reducerea evaziunii fiscale din anumite domenii așa cum este carnea. Primul sector care a beneficiat de TVA de 9% a fost pâinea, de la 1 septembrie 2013.

Față de luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a avansat cu 4,2%, în timp ce vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 11,7% (ca serie brută), mai arată datele INS.

În primul semestru, indicatorul a crescut cu 4,8% față de perioada similară a anului trecut, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (plus 11,5%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (plus 5,8%).   Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,9%.