Ce trebuie să facă bucureștenii pentru a nu plăti pentru zilele în care nu au avut apă caldă

Publicat: 08 10. 2014, 15:39
Actualizat: 01 02. 2019, 10:06

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, a precizat că, în urma verificărilor și discuțiilor cu reprezentanții Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET) București, s-a stabilit ca regia să diminueze facturile pentru perioada în care apa caldă nu a fost furnizată la temperaturile corespunzătoare.

Reducerea facturilor se va face la solicitarea asociațiilor de proprietari, a completat Dunca, adăugând că nu va fi aplicată o sancțiune în acest caz, urmărindu-se ca cetățenii să nu plătească apă caldă de care nu au beneficiat.

RADET anunță la rândul său măsura, într-un comunicat de miercuri, precizând că vor avea facturile diminuate bucureștenii din sectoarele 2,3 și 4, care au fost afectați de lipsa apei calde.

RADET anunța pe site, sâmbătă, că a fost nevoită să reducă temperatura apei calde, în sectoarele 2, 3, 4 și 5, din cauza reducerii presiunii și cantității de gaze livrate către ELCEN.

ELCEN, furnizorul RADET, a explicat că, începând de joi, apa caldă nu a mai fost livrată la temperaturile obișnuite în urma reducerii cantității de gaze primite de la Distrigaz.

Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată către ELCEN, din cauza unei datorii de 88,86 de milioane de lei, reprezentanții ELCEN confirmând datoria și arătând, în schimb, că are de recuperat de la RADET aproximativ 2,5 miliarde de lei, fără a mai calcula și penalitățile, pentru energia termică livrată și neplatită în perioada noiembrie 2012 – septembrie 2014.

Distrigaz a anunțat, luni, că măsura limitării serviciului de distribuție a gazelor naturale a fost comunicată încă din 2 septembrie tuturor instituțiilor responsabile și că, după instituirea măsurii, presiunea permitea asigurarea apei calde.

Apa caldă a revenit la temperaturile corespunzătoare duminică seară.

Primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a anunțat luni că a formulat o sesizare la ANPC privind problema apei calde, în care susține că RADET a încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, iar consumatorii vor fi nevoiți să achite un serviciu de care nu au beneficiat.

Președintele ANPC a declarat marți pentru MEDIAFAX că instituția a primit numeroase reclamații privind lipsa apei calde la sfârșitul săptămânii trecute. Astfel, pe lângă sesizarea înaintată de Primăria Sectorului 4, susținută de numeroase asociații de proprietari, au mai fost făcute aproximativ 100 de reclamații direct de bucureșteni.